√ерб ”крањни
     ћ≤Ќ≤—“≈–—“¬ќ ќ’ќ–ќЌ» Ќј¬ ќЋ»ЎЌ№ќ√ќ ѕ–»–ќƒЌќ√ќ —≈–≈ƒќ¬»ўј
                    “ј яƒ≈–Ќќѓ Ѕ≈«ѕ≈ » ” –јѓЌ»

                            Ќ ј   ј «

 N 55 в≥д 07.06.95                    «ареЇстровано в ћ≥н≥стерств≥
     м. ињв                           юстиц≥њ ”крањни
                                      12 липн¤ 1995 року
 vd950607 vn55                        за N 214/750


            ѕро затвердженн¤ ≤нструкц≥њ про зд≥йсненн¤
                 державноњ еколог≥чноњ експертизи


     ¬≥дпов≥дно  до   «акону  ”крањни  "ѕро еколог≥чну експертизу"
( 45/95-вр ) та на виконанн¤ п.3 ѕостанови ¬ерховноњ  –ади ”крањни
в≥д 09.02.95 р.  N 46/95-вр  ≥ п.3  дорученн¤   аб≥нету  ћ≥н≥стр≥в
”крањни  в≥д 10.03.95 р.  N 4355/1, N 4354/3, Ќ ј   ј « ” ё:

     1. «атвердити ≤нструкц≥ю про зд≥йсненн¤ державноњ еколог≥чноњ
експертизи, що додаЇтьс¤.
     2. ¬изнати  таким,  що  втратив  чинн≥сть,  наказ  ћ≥нприроди
”крањни в≥д 20.09.94 року N 89 ( z0283-94 ).
     3. ѕодати ≤нструкц≥ю зазначену в п.1 цього наказу на державну
реЇстрац≥ю до ћ≥н≥стерства юстиц≥њ ”крањни.
     4. ”правл≥нню      державноњ      еколог≥чноњ      експертизи
( алиновський —.¬.)    та    —екретар≥ату    (ƒанил¤к ќ.√.)  п≥сл¤
реЇстрац≥њ у ћ≥нюст≥   ”крањни   забезпечити  розсилку  ≤нструкц≥њ
експертним  п≥дрозд≥лам ћ≥некобезпеки ”крањни на м≥сц¤х.
     5.  ер≥вникам  орган≥в  ћ≥некобезпеки   ”крањни   на   м≥сц¤х
забезпечити  дотриманн¤  вимог ≤нструкц≥њ при зд≥йсненн≥ державноњ
еколог≥чноњ експертизи.
     6.  онтроль  за виконанн¤м наказу доручити першому заступнику
ћ≥н≥стра Ўевчуку ¬.я.

 ћ≥н≥стр                                                ё. остенко

                                               «атверджено
                                     наказом  ћ≥н≥стерства охорони
                                     навколишнього      природного
                                     середовища та ¤дерноњ безпеки
                                     ”крањни     в≥д     7  червн¤
                                     1995 року N 55

                            ≤нструкц≥¤
         про зд≥йсненн¤ державноњ еколог≥чноњ експертизи

                   –озд≥л 1. «агальн≥ положенн¤

     1.1. ÷¤  ≤нструкц≥¤   регламентуЇ   пор¤док   орган≥зац≥њ   ≥
безпосереднього   проведенн¤   державноњ   еколог≥чноњ  експертизи
органами ћ≥н≥стерства охорони навколишнього природного  середовища
та  ¤дерноњ  безпеки  ”крањни (ћ≥некобезпеки ”крањни) ≥ призначена
дл¤   використанн¤    його    еколого-експертними    п≥дрозд≥лами,
спец≥ал≥зованими установами та орган≥зац≥¤ми.
     1.2. ќрган≥зац≥¤   ≥   безпосереднЇ   проведенн¤    державноњ
еколог≥чноњ  експертизи зд≥йснюЇтьс¤ уповноваженими на те органами
ћ≥некобезпеки  ”крањни   -   ”правл≥нн¤м   державноњ   еколог≥чноњ
експертизи,  еколого-експертними  п≥дрозд≥лами ƒержавного ком≥тету
охорони навколишнього природного середовища та природних  ресурс≥в
јвтономноњ   –еспубл≥ки    рим,  ƒержавних  управл≥нь  еколог≥чноњ
безпеки  в  област¤х,  м≥стах   иЇв≥  та  —евастопол≥,  ƒержавними
≥нспекц≥¤ми  охорони  „орного  ≥  јзовського  мор≥в  ћ≥некобезпеки
”крањни.

      –озд≥л 2. ѕроведенн¤ державноњ еколог≥чноњ експертизи
  екологоекспертними п≥дрозд≥лами,  спец≥ал≥зованими установами
              та орган≥зац≥¤ми ћ≥некобезпеки ”крањни

     2.1. ƒержавна еколог≥чна експертиза може проводитись:
     1) Ѕезпосередньо       еколого-експертними       п≥дрозд≥лами
ћ≥некобезпеки ”крањни ≥ його орган≥в на м≥сц¤х з урахуванн¤м ≥  на
основ≥   представлених   за   њх   завданн¤ми  робочих  матер≥ал≥в
попередньоњ оц≥нки в≥дпов≥дноњ проектноњ документац≥њ чи  проект≥в
висновк≥в    державноњ   еколог≥чноњ   експертизи,   п≥дготовлених
науковими   центрами   цього   ћ≥н≥стерства,   ≥ншими   науковими,
проектно-розв≥дувальними      спец≥ал≥зованими      орган≥зац≥¤ми,
лаборатор≥¤ми, творчими колективами, групами, ф≥рмами.
     ѕопередн¤ оц≥нка   в≥дпов≥дноњ   проектноњ   документац≥њ  не
доручаЇтьс¤ орган≥зац≥¤м,  ¤к≥ розробл¤ли матер≥али оц≥нки  впливу
запроектованоњ  д≥¤льност≥  на  навколишнЇ  середовище  або  брали
участь у њх п≥дготовц≥.
     2) —пец≥ал≥зованими установами та орган≥зац≥¤ми ћ≥некобезпеки
”крањни - ”крањнським науковим центром  охорони  вод,  ”крањнським
науковим центром еколог≥њ мор¤, ћ≥жв≥домчим еколог≥чним центром, а
також тими,  що працюють на замовленн¤ ћ≥н≥стерства -  ”крањнським
науковим  центром  техн≥чноњ  еколог≥њ  та  ≥ншими - за оф≥ц≥йними
дорученн¤ми ћ≥некобезпеки чи його м≥сцевих  орган≥в,  ¤к≥  повинн≥
затверджувати  п≥дготовлен≥  ними висновки,  ¤к висновки державноњ
еколог≥чноњ експертизи.
     3) —пец≥ально  створюваними ком≥с≥¤ми ћ≥некобезпеки ”крањни ≥
його орган≥в на м≥сц¤х (в тому  числ≥  -  сп≥льно  з  органами  та
установами  ћ≥н≥стерства  охорони  здоров'¤ ”крањни) ≥з залученн¤м
представник≥в орган≥в  державноњ  виконавчоњ  влади,  спец≥ал≥ст≥в
науково-досл≥дних,  проектно-конструкторських,  ≥нших  установ  та
орган≥зац≥й,  вищих навчальних заклад≥в,  громадськост≥, експерт≥в
м≥жнародних орган≥зац≥й.
     4) —амост≥йно, еколого-експертними п≥дрозд≥лами ћ≥некобезпеки
”крањни  та його орган≥в на м≥сц¤х,  без попередньоњ оц≥нки ≥ншими
орган≥зац≥¤ми,  створенн¤ ком≥с≥й ≥ залученн¤ представник≥в  ≥нших
установ ≥ заклад≥в.
     2.2. ¬иб≥р конкретного шл¤ху проведенн¤ державноњ еколог≥чноњ
експертизи  у  кожному  окремому випадку зд≥йснюЇтьс¤ кер≥вництвом
еколого-експертних  п≥дрозд≥л≥в  ћ≥некобезпеки  ”крањни   ≥   його
м≥сцевих орган≥в.
     2.3. Ќезалежно в≥д  шл¤ху  проведенн¤  державноњ  еколог≥чноњ
експертизи, еколого-експертн≥ п≥дрозд≥ли повинн≥ (у випадках, коли
йдетьс¤ про об'Їкти,  ¤к≥ можуть негативно  впливати  на  здоров'¤
людей)   враховувати   висновки   державноњ  сан≥тарно-г≥г≥Їн≥чноњ
експертизи ћ≥н≥стерства охорони здоров'¤ ”крањни,  що  проводитьс¤
експертними         п≥дрозд≥лами         заклад≥в        державноњ
сан≥тарно-еп≥дем≥олог≥чноњ служби,  а в особливо складних випадках
- ком≥с≥¤ми, що утворюютьс¤ головним державним сан≥тарним л≥карем,
зд≥йснювати взаЇмне погодженн¤ п≥дход≥в до оц≥нки  т≥Їњ  чи  ≥ншоњ
документац≥њ,    сп≥впрацювати    з   ними   в   будь-¤к≥й   ≥нш≥й
взаЇмоприйн¤тн≥й форм≥ з метою забезпеченн¤  узгодженост≥  позиц≥й
орган≥в  ћ≥некобезпеки  ”крањни  та  ћ≥н≥стерства охорони здоров'¤
”крањни.

      –озд≥л 3. ќрган≥зац≥¤ проведенн¤ державноњ еколог≥чноњ
                експертизи проектноњ документац≥њ

     3.1. ѕ≥д   проектною  документац≥Їю  сл≥д  розум≥ти  державн≥
≥нвестиц≥йн≥  програми  та  проекти,  проекти  схем   розвитку   ≥
розм≥щенн¤  продуктивних  сил,  розвитку окремих галузей народного
господарства,  проекти генеральних план≥в населених пункт≥в,  схем
районного    плануванн¤,    техн≥ко-економ≥чн≥   обгрунтуванн¤   ≥
розрахунки,  проекти ≥ робоч≥  проекти  на  буд≥вництво  нових  та
розширенн¤,    реконструкц≥ю,    техн≥чне   переозброЇнн¤   д≥ючих
п≥дприЇмств,  проекти законодавчих  та  ≥нших  нормативно-правових
акт≥в,  що  регулюють  в≥дносини  в  галуз≥  охорони навколишнього
природного середовища,  д≥¤льност≥,  що може негативно впливати на
стан  навколишнього  природного  середовища  та ≥ншу передпланову,
передпроектну та проектно-кошторисну документац≥ю.
     3.2. ¬   процес≥  експертноњ  оц≥нки  проектноњ  документац≥њ
визначаЇтьс¤ ступ≥нь еколог≥чного ризику  ≥  безпеки  запланованоњ
д≥¤льност≥   та   в≥дпов≥дн≥сть  об'Їкт≥в  еколог≥чноњ  експертизи
вимогам  еколог≥чного  законодавства,  сан≥тарним  ≥   буд≥вельним
нормам,    правилам,   даЇтьс¤   оц≥нка   ефективност≥,   повноти,
обгрунтованост≥ та достатност≥ заход≥в щодо охорони  навколишнього
природного середовища.
     3.3. ¬изначенн¤ конкретних орган≥зац≥й-виконавц≥в  роботи  по
п≥дготовц≥  робочих  матер≥ал≥в  попередньоњ  оц≥нки  проект≥в або
спец≥ал≥зованих установ ћ≥некобезпеки ”крањни чи  орган≥зац≥й,  що
працюють  на  його  замовленн¤,  ¤ким  даютьс¤  оф≥ц≥йн≥ дорученн¤
ћ≥н≥стерства або його м≥сцевих  орган≥в  на  проведенн¤  державноњ
еколог≥чноњ   експертизи   конкретноњ   документац≥њ,  входить  до
компетенц≥њ     кер≥вник≥в     еколого-експертних      п≥дрозд≥л≥в
ћ≥некобезпеки ”крањни ≥ його м≥сцевих орган≥в.
     3.4. «авданн¤  еколого-експертних  п≥дрозд≥л≥в  ћ≥некобезпеки
”крањни  ≥ його орган≥в на м≥сц¤х ≥ншим орган≥зац≥¤м на п≥дготовку
робочих матер≥ал≥в попередньоњ оц≥нки проектноњ  документац≥њ  або
на   п≥дготовку   безпосередньо   проект≥в   висновк≥в   державноњ
еколог≥чноњ експертизи оформл¤ютьс¤ в письмов≥й  форм≥  у  вигл¤д≥
оф≥ц≥йних   лист≥в,  ¤к≥  п≥дписуютьс¤  кер≥вниками  ћ≥некобезпеки
”крањни або його орган≥в на м≥сц¤х ≥  визначають  конкретн≥  умови
виконанн¤ в≥дпов≥дноњ роботи.
     3.5. ѕ≥дготовка   робочих   матер≥ал≥в   попередньоњ   оц≥нки
проектноњ документац≥њ чи проект≥в висновк≥в державноњ еколог≥чноњ
експертизи   за    завданн¤ми    еколого-експертних    п≥дрозд≥л≥в
ћ≥некобезпеки  ”крањни  або його орган≥в на м≥сц¤х зд≥йснюЇтьс¤ за
домовлен≥стю  (в  тому  числ≥  ≥  на   догов≥рних   засадах)   м≥ж
замовниками  документац≥њ  ≥  орган≥зац≥¤ми,  що  готують  вказан≥
робоч≥  матер≥али  чи  проекти  висновк≥в  державноњ   еколог≥чноњ
експертизи    або   м≥ж   цими   орган≥зац≥¤ми   ≥   безпосередньо
ћ≥некобезпеки ”крањни чи його органами на м≥сц¤х.
     3.6. ќплата    роб≥т   по   п≥дготовц≥   робочих   матер≥ал≥в
попередньоњ оц≥нки проектноњ документац≥њ або  проект≥в  висновк≥в
державноњ     еколог≥чноњ    експертизи    за    договорами    м≥ж
орган≥зац≥¤ми-виконавц¤ми  ≥   ћ≥некобезпеки   ”крањни   чи   його
м≥сцевими     органами     зд≥йснюЇтьс¤    за    рахунок    кошт≥в
республ≥канського  позабюджетного  фонду   охорони   навколишнього
природного   середовища  або  в≥дпов≥дних  м≥сцевих  позабюджетних
фонд≥в.
     3.7. ѕри    проведенн≥   державноњ   еколог≥чноњ   експертизи
спец≥ально створюваними ком≥с≥¤ми ћ≥некобезпеки  ”крањни  чи  його
орган≥в  на  м≥сц¤х ≥з залученн¤м позаштатних експерт≥в,  кер≥вник
експертноњ ком≥с≥њ ≥  в≥дпов≥дальний  секретар  призначаютьс¤,  ¤к
правило,  ≥з  складу  спец≥ал≥ст≥в  еколого-експертних п≥дрозд≥л≥в
ћ≥некобезпеки.
     3.8. ѕри    проведенн≥   державноњ   еколог≥чноњ   експертизи
безпосередньо   еколого-експертними   п≥дрозд≥лами   ћ≥некобезпеки
”крањни  чи  його  м≥сцевих  орган≥в,  в  раз≥ потреби,  до оц≥нки
документац≥њ  можуть  залучатис¤  спец≥ал≥сти  ≥нших   структурних
п≥дрозд≥л≥в цього ћ≥н≥стерства чи його м≥сцевих орган≥в.
     –≥шенн¤ про це,  за  поданн¤м  кер≥вник≥в  еколого-експертних
п≥дрозд≥л≥в,  приймаЇтьс¤  кер≥вниками  ћ≥некобезпеки  ”крањни або
його орган≥в на м≥сц¤х.
     ѕри позитивному  вир≥шенн≥  питанн¤ щодо погодженн¤ проектноњ
документац≥њ,   на   проханн¤   п≥дрозд≥л≥в    м≥сцевих    орган≥в
ћ≥н≥стерства   охорони   навколишнього  природного  середовища  та
¤дерноњ  безпеки  ”крањни,  ¤к≥  займаютьс¤  нормуванн¤м   викид≥в
п≥дприЇмств  в  атмосферне  пов≥тр¤,  еколого-експертн≥ п≥дрозд≥ли
можуть   пропонувати   проектувальникам   передавати   п≥дрозд≥лам
нормуванн¤  дискети  з  ≥нформац≥Їю  про  параметри джерел викид≥в
забруднюючих речовин в атмосферне пов≥тр¤,  записаною за програмою
" онвертор".  ÷¤  ≥нформац≥¤  буде використовуватис¤ дл¤ створенн¤
бази даних по джерелах викид≥в забруднюючих речовин в атмосферу  з
метою  видач≥  дозвол≥в  та  л≥м≥т≥в на викид забруднюючих речовин
п≥сл¤ вводу в експлуатац≥ю в≥дпов≥дних об'Їкт≥в.
     3.9. ѕ≥дготовлен≥   робоч≥   матер≥али   попередньоњ   оц≥нки
проектноњ  документац≥њ   або   проекти   висновк≥в   п≥дписуютьс¤
безпосередн≥ми   авторами-виконавц¤ми  ≥  кер≥вниками  установ  чи
орган≥зац≥й,  що њх готували.  ¬иконан≥ з њх урахуванн¤м ≥  на  њх
основ≥   висновки   державноњ   еколог≥чноњ  експертизи  в≥зуютьс¤
в≥дпов≥дальними    за    них    спец≥ал≥стами    та    кер≥вниками
еколого-експертних п≥дрозд≥л≥в ≥ п≥дписуютьс¤ уповноваженими на те
кер≥вниками ћ≥некобезпеки ”крањни чи його в≥дпов≥дних  орган≥в  на
м≥сц¤х (заступником м≥н≥стра,  √оловою ƒержавного ком≥тету охорони
навколишнього  природного   середовища   та   природних   ресурс≥в
јвтономноњ  –еспубл≥ки   рим чи його заступником,  начальниками чи
заступниками начальник≥в ƒержавних управл≥нь еколог≥чноњ безпеки в
област¤х, м≥стах  иЇв≥ та —евастопол≥, ƒержавних ≥нспекц≥й охорони
„орного  ≥  јзовського  мор≥в).  ѕ≥дписанн¤  висновк≥в   державноњ
еколог≥чноњ    експертизи    в≥дпов≥дними    кер≥вниками    Ї   њх
затвердженн¤м,  п≥сл¤  чого  висновки  стають  обов'¤зковими   дл¤
виконанн¤.
     «атвердженн¤ висновк≥в  ≥  набутт¤  ними  статусу   висновк≥в
державноњ еколог≥чноњ експертизи може зд≥йснюватись також ≥ шл¤хом
розм≥щенн¤  в≥дпов≥дного  грифу  про  це   на   титульних   листах
висновк≥в.   ѕри   цьому  затвердженн¤  зд≥йснюЇтьс¤  вищесто¤щими
(пор≥вн¤но  з   тими,   хто   безпосередньо   п≥дписав   висновок)
кер≥вниками  ћ≥некобезпеки  чи,  в≥дпов≥дно,  ƒержавного  ком≥тету
охорони навколишнього природного середовища та природних  ресурс≥в
јвтономноњ   –еспубл≥ки    рим,  ƒержавних  управл≥нь  еколог≥чноњ
безпеки  в  област¤х,  м≥стах   иЇв≥  та  —евастопол≥,   ƒержавних
≥нспекц≥й охорони „орного ≥ јзовського мор≥в ћ≥некобезпеки.
     3.10. ¬  раз≥  потреби,  проекти  висновк≥в  (щодо   особливо
важливих,   складних,   еколог≥чно  небезпечних  об'Їкт≥в)  до  њх
п≥дписанн¤ ≥  затвердженн¤  можуть  попередньо  обговорюватись  на
зас≥данн¤х   експертних   чи   консультативних   рад   еколог≥чноњ
експертизи,  ¤к≥  можуть   утворюватись   при   еколого-експертних
п≥дрозд≥лах орган≥в ћ≥некобезпеки ”крањни.
     3.11. ”  випадку  обгрунтованоњ  незгоди   еколого-експертних
п≥дрозд≥л≥в орган≥в системи ћ≥некобезпеки ”крањни з п≥дготовленими
за  њх  завданн¤ми  ≥ншими  орган≥зац≥¤ми   робочими   матер≥алами
попередньоњ  оц≥нки  проектноњ документац≥њ чи проектами висновк≥в
державноњ еколог≥чноњ  експертизи  ц≥  матер≥али  повертаютьс¤  њх
авторам дл¤ доопрацюванн¤ ≥ внесенн¤ необх≥дних коректив.
     3.12. ¬исновки еколог≥чноњ експертизи складаютьс¤ з вступноњ,
констатуючоњ  та заключноњ частин ≥ оформл¤ютьс¤ у дов≥льн≥й форм≥
з включенн¤м до них даних та ≥нформац≥њ, ¤ка обумовлена статтею 43
«акону ”крањни "ѕро еколог≥чну експертизу" ( 45/95-вр ).
     3.13. ѕ≥дготовлен≥ висновки державноњ еколог≥чноњ  експертизи
повинн≥ зводитис¤ до трьох можливих вар≥ант≥в:
     1) ƒокументац≥¤  розроблена  в  ц≥лому  в≥дпов≥дно  до  вимог
природоохоронного  законодавства,  д≥ючих  нормативних  документ≥в
позитивно оц≥нюЇтьс¤ (погоджуЇтьс¤).  ѕри потреб≥ погодженн¤  може
обумовлюватись певними умовами щодо додаткового опрацюванн¤ де¤ких
питань,  внесенн¤ коректив ≥ т.≥н.,  виконанн¤  ¤ких  не  потребуЇ
суттЇвих  доробок,  витрат  кошт≥в,  часу  ≥  може бути перев≥рене
еколого-експертними п≥дрозд≥лами в робочому пор¤дку.
     2) ƒокументац≥¤,  що  не  в  повн≥й  м≥р≥  в≥дпов≥даЇ вимогам
природоохоронного законодавства ≥  д≥ючих  нормативних  документ≥в
(вказуютьс¤  конкретн≥  причини),  повертаЇтьс¤ (направл¤Їтьс¤) на
доопрацюванн¤.  ѕри цьому  повинн≥  точно  формулюватис¤  позиц≥њ,
стосовно ¤ких необх≥дна доробка,  суттЇве коригуванн¤,  зд≥йсненн¤
додаткових   проектних   проробок,   що,   по   можливост≥,    маЇ
обгрунтовуватис¤  посиланн¤м  на  в≥дпов≥дн≥  статт≥  законодавчих
акт≥в,  пункти  ≥  положенн¤  державних  буд≥вельних  норм,  ≥нших
нормативних    ≥    ≥нструктивно-методичних    документ≥в.   —трок
доопрацюванн¤ встановлюЇтьс¤ за домовлен≥стю стор≥н.
     3) ƒокументац≥¤,  реал≥зац≥¤ проектних р≥шень ¤коњ вступить у
суперечн≥сть  з  вимогами  природоохоронного  законодавства  ≥   Ї
неприйн¤тною з природоохоронноњ точки зору, оц≥нюЇтьс¤ негативно ≥
в≥дхил¤Їтьс¤ в≥д погодженн¤.
     ѕринципово негативна    оц≥нка   повинна   бути   максимально
обгрунтованою (в тому числ≥ положенн¤ми в≥дпов≥дних законодавчих ≥
нормативних документ≥в).
     „≥тка ≥  ¤сна  оц≥нка  документац≥њ  у  висновках   державноњ
еколог≥чноњ   експертизи   (за   одним  з  вказаних  вар≥ант≥в)  Ї
обов'¤зковою.  ¬исновок,  що не маЇ такоњ  оц≥нки,  не  може  бути
п≥дписаний   чи   затверджений  уповноваженими  на  те  посадовими
особами.
     3.14. ¬исновки   державноњ   еколог≥чноњ  експертизи  повинн≥
друкуватис¤ на оф≥ц≥йних бланках орган≥в ћ≥некобезпеки ”крањни  та
скр≥плюватись  гербовою  печаткою  на п≥дпис≥ уповноваженого на те
кер≥вника або на гриф≥ затвердженн¤ (коли висновок  друкуЇтьс¤  не
на  бланках)  ≥ мати в≥дпов≥дн≥ рекв≥зити - реЇстрац≥йн≥ (вих≥дн≥)
номери ≥ дати.

  –озд≥л 4.  –озмежуванн¤ компетенц≥њ еколого-експертних орган≥в
      системи ћ≥н≥стерства охорони навколишнього природного
              середовища та ¤дерноњ безпеки ”крањни

     4.1. ƒо    компетенц≥њ   ”правл≥нн¤   державноњ   еколог≥чноњ
експертизи   ћ≥н≥стерства   охорони    навколишнього    природного
середовища   та   ¤дерноњ   безпеки  ”крањни  входить  орган≥зац≥¤
зд≥йсненн¤ державноњ еколог≥чноњ  експертизи  чи  безпосереднЇ  њњ
проведенн¤ по:
     1) “ехн≥ко-економ≥чних  обгрунтуванн¤х,   техн≥ко-економ≥чних
розрахунках  ≥  проектах (робочих проектах) на буд≥вництво нових ≥
розвиток д≥ючих промислових  п≥дприЇмств  та  ≥нших  господарських
об'Їкт≥в загальнодержавного значенн¤,  ¤к≥ в≥днос¤тьс¤ до ѕерел≥ку
вид≥в д≥¤льност≥ та об'Їкт≥в,  що становл¤ть п≥двищену  еколог≥чну
небезпеку ≥ затверджуютьс¤  аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
     ѕитанн¤ орган≥зац≥њ    проведенн¤    державноњ    еколог≥чноњ
експертизи   документац≥њ   по   рад≥ац≥йно-небезпечних   об'Їктах
вир≥шуютьс¤ сп≥льно ”правл≥нн¤м державноњ  еколог≥чноњ  експертизи
та јдм≥н≥страц≥Їю ¤дерного регулюванн¤ ћ≥некобезпеки ”крањни.
     2) ” вс≥х  видах програм та  схем   розвитку   ≥   розм≥щенн¤
продуктивних сил,  галузей народного господарства ≥ промисловост≥,
проектах генеральних  план≥в  населених  пункт≥в,  схем  районного
плануванн¤,    ≥нш≥й   проектно-планувальн≥й   документац≥њ,   ¤ка
затверджуЇтьс¤ ¬ерховною –адою  ”крањни  або   аб≥нетом  ћ≥н≥стр≥в
”крањни.
     3) ћатер≥алах  пропозиц≥й   м≥н≥стерств   ≥   в≥домств   щодо
розм≥щенн¤  нових,  розширенн¤  та  реконструкц≥њ,  консервац≥њ та
л≥кв≥дац≥њ  д≥ючих  п≥дприЇмств  ≥  об'Їкт≥в  -   за   дорученн¤ми
ѕрезидента, ¬ерховноњ –ади,  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
     4) ѕроектах законодавчих та ≥нших нормативно-правових  акт≥в,
що  регулюють  в≥дносини в галуз≥ забезпеченн¤ еколог≥чноњ (в тому
числ≥  рад≥ац≥йноњ)  безпеки,  охорони  навколишнього   природного
середовища ≥ використанн¤ природних ресурс≥в,  д≥¤льност≥, що може
негативно впливати на стан навколишнього природного середовища  та
здоров'¤ людей.
     5) ѕроектах державних буд≥вельних норм,  в≥домчих буд≥вельних
норм,   рег≥ональних   буд≥вельних   норм,  ≥нструкц≥й,  вказ≥вок,
положень та ≥н.  под≥бних документ≥в в частин≥ регламентац≥њ  ними
розробки   природоохоронних  питань;  проектах  еталон≥в  розд≥л≥в
оц≥нки впливу запроектованоњ д≥¤льност≥ на навколишнЇ середовище у
склад≥ документац≥њ р≥зних стад≥й проектуванн¤.
     6) ƒокументац≥њ по впровадженню нових  технолог≥й  ≥  техн≥ки
(проектах   буд≥вництва  досл≥дно-промислових  установок,  окремих
цех≥в,  виробництв,  технолог≥чних  л≥н≥й  чи  д≥льниць  та  ≥нших
матер≥алах,  ¤к≥  можуть  бути  до  них  прир≥вн¤н≥)  у  тих видах
д≥¤льност≥ та на об'Їктах,  що  вход¤ть  до  перел≥ку  таких,  ¤к≥
становл¤ть  п≥двищену  еколог≥чну  небезпеку    (п≥сл¤ попередньоњ
оц≥нки м≥сцевими   органами   ћ≥н≥стерства  охорони  навколишнього
природного середовища та ¤дерноњ безпеки  ”крањни) - п.9.1 - п.9.5
ц≥Їњ ≤нструкц≥њ.
     7) ћатер≥алах реЇстрац≥њ пестицид≥в ≥ агрох≥м≥кат≥в  (сп≥льно
з  ƒержавною м≥жв≥домчою ком≥с≥Їю ”крањни у справах випробувань та
реЇстрац≥њ засоб≥в захисту та регул¤тор≥в росту рослин ≥ добрив  -
”крдержх≥мком≥с≥Їю).
     8) ≈колог≥чних ситуац≥¤х,  що склалис¤  в  окремих  населених
пунктах  чи  рег≥онах  (у  випадках,  коли  р≥шенн¤ про проведенн¤
еколог≥чноњ оц≥нки ситуац≥њ прийн¤те  аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни).
      р≥м того,   ”правл≥нн¤   державноњ   еколог≥чноњ  експертизи
ћ≥н≥стерства  охорони  навколишнього  природного   середовища   та
¤дерноњ  безпеки  ”крањни у пор¤дку виб≥ркового контролю за ¤к≥стю
проектноњ документац≥њ та  висновк≥в  м≥сцевих  еколого-експертних
п≥дрозд≥л≥в   може,   при   потреб≥,   вимагати   направленн¤   до
ћ≥некобезпеки  дл¤  зд≥йсненн¤  державноњ  еколог≥чноњ  експертизи
будь-¤ких   проектних  матер≥ал≥в  ≥  документац≥њ  незалежно  в≥д
на¤вност≥  висновк≥в  по  них,  ран≥ше   п≥дготовлених   м≥сцевими
органами ћ≥некобезпеки ”крањни.
     ” таких випадках остаточними висновками державноњ еколог≥чноњ
експертизи   вважаютьс¤   висновки,  орган≥зац≥¤  п≥дготовки  ¤ких
забезпечена вищесто¤щим органом.
     4.2. ƒо  компетенц≥њ  еколого-експертних п≥дрозд≥л≥в м≥сцевих
орган≥в ћ≥некобезпеки ”крањни  (за  вин¤тком  ƒержавних  ≥нспекц≥й
охорони  „орного  ≥ јзовського мор≥в ћ≥некобезпеки ”крањни - п.4.3
ц≥Їњ ≤нструкц≥њ) входить  орган≥зац≥¤  зд≥йсненн¤  ≥  безпосереднЇ
проведенн¤ державноњ еколог≥чноњ експертизи по:
     1) ¬с≥х          техн≥ко-економ≥чних          обгрунтуванн¤х,
техн≥ко-економ≥чних  розрахунках  ≥  проектах  (робочих  проектах)
д≥¤льност≥  та  об'Їкт≥в,  ¤к≥  становл¤ть  п≥двищену   еколог≥чну
небезпеку   зг≥дно    з  перел≥ком,  що  затверджуЇтьс¤   аб≥нетом
ћ≥н≥стр≥в  ”крањни  (в   обов'¤зковому   пор¤дку),   за   вин¤тком
в≥днесених   до   компетенц≥њ   ”правл≥нн¤  державноњ  еколог≥чноњ
експертизи ћ≥некобезпеки ”крањни.   р≥м  того,  за  документац≥Їю,
реал≥зац≥¤    проектних   р≥шень   ¤коњ   може,   з   точки   зору
еколого-експертних  п≥дрозд≥л≥в  м≥сцевих  орган≥в  ћ≥некобезпеки,
негативно впливати на стан навколишнього природного середовища,  у
кожному конкретному випадку за р≥шенн¤м цих п≥дрозд≥л≥в.
     ѕри проведенн≥   еколог≥чноњ   експертизи  документац≥њ  щодо
рад≥ац≥йно-небезпечних об'Їкт≥в склад  експертних  ком≥с≥й,  виб≥р
конкретних   орган≥зац≥й   дл¤   п≥дготовки   робочих   матер≥ал≥в
попередньоњ оц≥нки проектноњ документац≥њ  чи  проект≥в  висновк≥в
державноњ   еколог≥чноњ   експертизи   ≥  сам≥  проекти  висновк≥в
державноњ еколог≥чноњ експертизи п≥дл¤гають погодженню  в  кожному
конкретному   випадку   з   јдм≥н≥страц≥Їю   ¤дерного  регулюванн¤
ћ≥некобезпеки ”крањни.
     2) ћатер≥алах    ус≥х   вид≥в   схем   ≥   програм   розвитку
народногосподарського комплексу област≥,  м≥ста,  району,  з точки
зору њх в≥дпов≥дност≥ вимогам природоохоронного законодавства.
     3) √енеральних   планах,   проектах   районного   плануванн¤,
плануванн¤  прим≥ських  ≥  зелених  зон  м≥ст,  схемах генеральних
план≥в  промислових  вузл≥в,  схемах  розм≥щенн¤   п≥дприЇмств   у
промислових  вузлах  ≥  промислових районах,  схемах впор¤дкуванн¤
промисловоњ забудови.
     4) ƒокументац≥њ по впровадженню нових технолог≥й ≥ техн≥ки, в
галуз¤х д≥¤льност≥ та на об'Їктах,  ¤к≥ вход¤ть до перел≥ку таких,
що  становл¤ть  п≥двищену  еколог≥чну  небезпеку  (в обов'¤зковому
пор¤дку),  з п≥дготовкою т≥льки попередн≥х висновк≥в, а також тих,
що  можуть  (з точки зору орган≥в ћ≥некобезпеки ”крањни) негативно
впливати  на   стан   навколишнього   природного   середовища,   з
п≥дготовкою остаточних висновк≥в - п.9.1 - п.9.5 ц≥Їњ ≤нструкц≥њ.
     5) ƒокументац≥њ по впровадженню нових матер≥ал≥в ≥ речовин  в
галуз¤х д≥¤льност≥ та на об'Їктах,  ¤к≥ вход¤ть до перел≥ку таких,
що становл¤ть  п≥двищену  еколог≥чну  небезпеку  (в  обов'¤зковому
пор¤дку),   а   також   тих,  що  можуть  (з  точки  зору  орган≥в
ћ≥некобезпеки ”крањни) негативно впливати  на  стан  навколишнього
природного  середовища  (за вин¤тком пестицид≥в ≥ агрох≥м≥кат≥в) -
п.10.1 - п.10.6 ц≥Їњ ≤нструкц≥њ.
      р≥м того,  в≥дпов≥дно  до р≥шень ”р¤ду јвтономноњ –еспубл≥ки
 рим,  м≥сцевих –ад народних депутат≥в чи њх виконавчих ком≥тет≥в,
еколого-експертн≥   п≥дрозд≥ли   м≥сцевих   орган≥в  ћ≥некобезпеки
”крањни   можуть   орган≥зовувати    (сп≥льно    з    в≥дпов≥дними
≥нспекц≥йними  п≥дрозд≥лами  ћ≥некобезпеки)  роботу  по експертн≥й
оц≥нц≥ еколог≥чних  ситуац≥й,  що  склалис¤  в  окремих  населених
пунктах  ≥  рег≥онах,  п.7.1 - п.7.5  ц≥Їњ ≤нструкц≥њ,  а також на
д≥ючих об'Їктах та комплексах,  що мають значний негативний  вплив
на  стан навколишнього природного середовища,   п.8.1 - п.8.5 ц≥Їњ
≤нструкц≥њ.
     “ака робота  може  зд≥йснюватись одним ≥з шл¤х≥в,  вказаних у
розд≥л≥ 2 ц≥Їњ ≤нструкц≥њ.
     4.3. ƒо  компетенц≥њ  ƒержавних  ≥нспекц≥й  охорони „орного ≥
јзовського мор≥в ћ≥некобезпеки ”крањни входить:
     1) ќрган≥зац≥¤    зд≥йсненн¤   та   безпосереднЇ   проведенн¤
державноњ еколог≥чноњ експертизи техн≥ко-економ≥чних обгрунтувань,
техн≥ко-економ≥чних  розрахунк≥в  ≥  проект≥в  (робочих  проект≥в)
д≥¤льност≥  та  об'Їкт≥в,  ¤к≥  становл¤ть  п≥двищену   еколог≥чну
небезпеку   зг≥дно    з  перел≥ком,  що  затверджуЇтьс¤   аб≥нетом
ћ≥н≥стр≥в ”крањни,  п≥дконтрольних  ƒержавним  ≥нспекц≥¤м  охорони
„орного  ≥  јзовського  мор≥в  зг≥дно  з  положенн¤м  про  них  (в
обов'¤зковому  пор¤дку),  в  тому  числ≥  -   в   портах   та   на
судноремонтних заводах,  а також тих, що можуть негативно впливати
на  стан  навколишнього  природного   середовища   -   у   кожному
конкретному  випадку  за  визначенн¤м  ƒержавних ≥нспекц≥й охорони
„орного  ≥  јзовського  мор≥в  (по   об'Їктах   загальнодержавного
значенн¤,  орган≥зац≥¤  експертизи  документац≥њ  ¤ких  входить до
компетенц≥њ  ћ≥некобезпеки  ”крањни   -   за   дорученн¤ми   цього
ћ≥н≥стерства).
     2) ”часть у державн≥й еколог≥чн≥й експертиз≥ документац≥њ  по
об'Їктах,   що   можуть   негативно  впливати  на  стан  мор¤  (за
в≥дпов≥дними поданн¤ми ƒержавного ком≥тету  охорони  навколишнього
природного  середовища та природних ресурс≥в јвтономноњ –еспубл≥ки
 рим,  ƒержавних  управл≥нь  еколог≥чноњ  безпеки  в   приморських
област¤х).
     4.4. ≈колого-експертн≥    п≥дрозд≥ли     м≥сцевих     орган≥в
ћ≥н≥стерства   охорони   навколишнього  природного  середовища  та
¤дерноњ  безпеки  ”крањни  при  проведенн≥  державноњ  еколог≥чноњ
експертизи  повинн≥  використовувати  дан≥,  ¤к≥  накопичуютьс¤  в
рег≥ональних (обласних) банках  даних,  що  створюютьс¤  зг≥дно  з
проектом державноњ системи еколог≥чного мон≥торингу.

        –озд≥л 5. ѕриродоохоронн≥ показники, що оц≥нюютьс¤
         при зд≥йсненн≥ державноњ еколог≥чноњ експертизи

     як правило,  документац≥¤ може вважатис¤ такою, що в≥дпов≥даЇ
сучасним природоохоронним вимогам, ¤кщо нею передбачаЇтьс¤:
     5.1. ¬дале, з еколог≥чноњ точки зору, розм≥щенн¤ промислового
чи  ≥ншого  господарського  об'Їкта,  ¤ке  не порушуЇ меж ≥снуючих
територ≥й природно-запов≥дного фонду, њх охоронних зон, земель, що
резервуютьс¤ з метою подальшого запов≥данн¤, ц≥нних ландшафт≥в; не
потребуЇ зайн¤тт¤ територ≥й,  перспективних дл¤  розробки  родовищ
корисних копалин,  зайн¤тт¤ значних (б≥льше 10 га) площ л≥с≥в I-оњ
групи,  орних земель,  багатор≥чних насаджень,  замиву чи  засипки
акватор≥й   природних  водойм  ≥  штучних  водоймищ,  переносу  чи
спр¤мленн¤  д≥л¤нок  русел  р≥к,  обвалуванн¤  заплав   р≥чок   та
виконанн¤  на  них  г≥дромел≥оративних  роб≥т,  що  можуть суттЇво
зм≥нити природний стан цих територ≥й; враховуЇ характеристики рози
в≥тр≥в  щодо  найближчих  с≥льських  населених  пункт≥в  ≥ м≥ськоњ
житловоњ забудови.
     5.2.  омпактне,    рац≥ональне    розташуванн¤    виробничих,
адм≥н≥стративних,  енергетичних  й  ≥нших  об'Їкт≥в   на   обран≥й
територ≥њ, що дозвол¤Ї не порушувати зайвих площ земель ≥ економно
використовувати земельн≥ ресурси.
     5.3. «астосуванн¤   досконалих   енергозбер≥гаючих,  мало-  ≥
безв≥дходних,   нересурсоЇмких    технолог≥й    виробництва,    що
забезпечують    комплексне,    максимально    повне   використанн¤
м≥неральних ≥ б≥олог≥чних ресурс≥в (особливо корисних копалин).
     5.4. –ац≥ональне  ≥  економне  використанн¤  водних ресурс≥в,
створенн¤ водооборотних цикл≥в,  повторно-посл≥довне  використанн¤
води  у виробничому процес≥,  забезпеченн¤ ефективноњ очистки вс≥х
вид≥в  ст≥чних  вод  (в  тому  числ≥  поверхневих  -  з  територ≥њ
п≥дприЇмства)  до  показник≥в,  що дають можлив≥сть направленн¤ њх
дл¤ поповненн¤ водооборотних цикл≥в  чи  гарантують  безперешкодне
прийн¤тт¤  дл¤ остаточноњ очистки на загальном≥ськ≥ очисн≥ споруди
(застосуванн¤ рац≥ональних  ≥  економних  технолог≥й  зрошенн¤  на
мел≥оративних   системах,   зд≥йсненн¤   заход≥в  по  попередженню
забрудненн¤ поверхневих ≥ п≥дземних вод дренажним стоком).
     5.5. «астосуванн¤         високоефективних,        досконалих
пилогазоочисних   споруд,   здатних   забезпечити    неперевищенн¤
встановлених    показник≥в    гранично   допустимих   концентрац≥й
забруднюючих  речовин  в  атмосфер≥   на   меж≥   нормативноњ   чи
розрахунковоњ  сан≥тарно-захисноњ  зони  та  в  районах  прилеглоњ
житловоњ забудови.
     5.6. «абезпеченн¤  максимально можливоњ утил≥зац≥њ вс≥х вид≥в
в≥дход≥в, що утворюютьс¤ на п≥дприЇмств≥ в процес≥ його виробничоњ
д≥¤льност≥   (в  тому  числ≥  шл¤хом  передач≥  њх  дл¤  наступноњ
переробки ≥ використанн¤  на  ≥нш≥  п≥дприЇмства  ≥  об'Їкти),  чи
еколог≥чно безпечного њх похованн¤.
     5.7. ћаксимально   можливе   збереженн¤   ≥снуючих    зелених
насаджень,  в≥дновленн¤  порушених  ≥  створенн¤ нових,  виконанн¤
заход≥в по охорон≥ тваринного св≥ту (включаючи рибоохоронн≥ заходи
на водозаб≥рних спорудах).
     5.8. Ќад≥йний захист довк≥лл¤ в≥д шк≥дливого впливу  ф≥зичних
фактор≥в  -  шуму,  в≥брац≥њ,  електромагн≥тних пол≥в,  ультра- та
≥нфразвуку ≥ таке ≥нше.

           –озд≥л 6. ¬имоги до складу документац≥њ, що
           подаЇтьс¤ на державну еколог≥чну експертизу

     ≈колого-експертними п≥дрозд≥лами ћ≥некобезпеки ”крањни ≥ його
м≥сцевих орган≥в приймаЇтьс¤ дл¤ еколог≥чноњ оц≥нки  документац≥¤,
¤ка м≥стить:
     6.1. «агальну   ≥нформац≥ю   про   об'Їкт   проектуванн¤    ≥
передбачуван≥   проектн≥   р≥шенн¤   (¤к   правило,   -   загальна
по¤снювальна записка).
     6.2. —тислий   виклад   сут≥  проекту  (паспорт  чи  конспект
проекту).
     6.3. –озд≥л  (том,  частину,  главу  ≥ т.≥н.) - ќц≥нка впливу
запроектованоњ д≥¤льност≥ на стан оточуючого середовища.
     ¬казаний розд≥л  розробл¤Їтьс¤  зг≥дно  з  вимогами державних
буд≥вельних норм ”крањни - ѕроектуванн¤.  —клад ≥ зм≥ст матер≥ал≥в
оц≥нки  впливу  на навколишнЇ середовище (ќ¬Ќ—) при проектуванн≥ ≥
буд≥вництв≥ п≥дприЇмств,  будинк≥в  ≥  споруд.  ќсновн≥  положенн¤
проектуванн¤.    ƒЅЌ   ј.2.2.-1-95,   ¤к≥   затверджен≥   наказами
ƒержкомм≥стобудуванн¤  ”крањни  в≥д  28  лютого  1995 року N 37 та
ћ≥некобезпеки ”крањни в≥д 5 кв≥тн¤ 1995 року N 9 ≥ введен≥  в  д≥ю
з 1 липн¤ 1995 року.
     6.4. «а¤ву  про оч≥куван≥ (передбачуван≥) еколог≥чн≥ насл≥дки
запроектованоњ (запланованоњ) д≥¤льност≥ - ¤к результат матер≥ал≥в
оц≥нки  впливу  запроектованоњ  д≥¤льност≥  на  стан навколишнього
середовища.
      р≥м того,   залежно   в≥д  потреби,  у  кожному  конкретному
випадку,  на вимогу  спец≥ал≥ст≥в  еколого-експертних  п≥дрозд≥л≥в
орган≥в  ћ≥некобезпеки  ”крањни  повинн≥  надаватись  дл¤ розгл¤ду
будь-¤к≥ ≥нш≥ частини (розд≥ли) проектноњ документац≥њ,  включаючи
розрахунки,  обгрунтуванн¤  й  ≥нш≥  матер≥али,  що  не вход¤ть до
складу проекту, але збер≥гаютьс¤ в проектн≥й орган≥зац≥њ.
     ƒо документац≥њ,  що  передаЇтьс¤  дл¤ зд≥йсненн¤ еколог≥чноњ
експертизи повинн≥ додаватис¤ коп≥њ  вс≥х  погоджень  ≥  висновк≥в
за≥нтересованих орган≥зац≥й,  отриманих ран≥ше,  а також техн≥чних
умов.
     ≈колого-експертн≥ п≥дрозд≥ли  орган≥в  ћ≥некобезпеки  ”крањни
повинн≥   звертати   увагу   на  на¤вн≥сть  висновк≥в  (погоджень)
проектних  орган≥зац≥й,  на  ¤к≥  покладен≥   функц≥њ   зд≥йсненн¤
територ≥альноњ   д≥¤льност≥   (зг≥дно  з  державними  буд≥вельними
нормами  ”крањни  -  ѕоложенн¤  про  територ≥альну  д≥¤льн≥сть   у
буд≥вництв≥.   ƒЅЌ  ”крањни  361-92,  ¤к≥  затверджен≥  постановою
ƒержбуду ”крањни  в≥д  25  березн¤  1992  року)  ≥,  при  потреб≥,
вимагати њх представленн¤.
      р≥м того,  на  вимогу еколого-експертних п≥дрозд≥л≥в орган≥в
ћ≥некобезпеки ”крањни мають також представл¤тис¤ висновки в≥домчоњ
експертизи   орган≥зац≥й  замовник≥в  та  м≥сцевих  орган≥в  влади
(районного,  м≥ського р≥вн¤ - при експертиз≥ на р≥вн≥  област≥  чи
јвтономноњ  –еспубл≥ки   рим;  обласного  чи јвтономноњ –еспубл≥ки
 рим р≥вн¤ -  при  експертиз≥  ”правл≥нн¤м  державноњ  еколог≥чноњ
експертизи ћ≥некобезпеки ”крањни).
     ѕрактичне проведенн¤   державноњ    еколог≥чноњ    експертизи
документац≥њ  щодо  вид≥в  д≥¤льност≥  та об'Їкт≥в,  що становл¤ть
п≥двищену  еколог≥чну  небезпеку,   зг≥дно   з   перел≥ком,   ¤кий
затверджуЇтьс¤   аб≥нетом  ћ≥н≥стр≥в  ”крањни,  проводитьс¤  п≥сл¤
оголошенн¤ замовником через засоби масовоњ  ≥нформац≥њ  «а¤ви  про
еколог≥чн≥ насл≥дки д≥¤льност≥.
     «амовники проектноњ   документац≥њ,    а    також    проектн≥
орган≥зац≥њ зобов'¤зан≥ вносити в документац≥ю зм≥ни,  пов'¤зан≥ з
введенн¤м в д≥ю (п≥сл¤ завершенн¤ проектних  роб≥т  чи  проведенн¤
експертизи)  нових  нормативних  акт≥в  щодо охорони навколишнього
природного середовища.

            –озд≥л 7. ≈кспертиза еколог≥чних ситуац≥й
                       на певних територ≥¤х

     7.1. Ќеобх≥дн≥сть ≥ доц≥льн≥сть експертноњ оц≥нки еколог≥чноњ
ситуац≥њ,  що склалас¤ в окремих  населених  пунктах  ≥  рег≥онах,
визначаЇтьс¤    аб≥нетом   ћ≥н≥стр≥в  ”крањни,  ”р¤дом  јвтономноњ
–еспубл≥ки   рим,  м≥сцевими  –адами  народних  депутат≥в  чи   њх
виконавчими ком≥тетами.
     7.2. ѕрактичне виконанн¤ такоњ оц≥нки з  п≥дготовкою  проекту
можливого експертного висновку доручаЇтьс¤,  ¤к правило,  науковим
центрам ћ≥некобезпеки ”крањни, ≥ншим науково-досл≥дним ≥ проектним
спец≥ал≥зованим орган≥зац≥¤м,  асоц≥ац≥¤м,  центрам,  ф≥рмам,  ¤к≥
мають необх≥дн≥ можливост≥ ≥  досв≥д  под≥бноњ  д≥¤льност≥.  ¬иб≥р
конкретного     виконавц¤     зд≥йснюЇтьс¤     еколого-експертними
п≥дрозд≥лами ћ≥некобезпеки чи його м≥сцевих орган≥в.
     7.3. ≈кспертна    оц≥нка    еколог≥чноњ    ситуац≥њ   повинна
виконуватис¤ на догов≥рних засадах м≥ж зац≥кавленими сторонами  за
рахунок  кошт≥в ƒержавного бюджету,  бюджету јвтономноњ –еспубл≥ки
 рим,  м≥сцевих бюджет≥в - залежно в≥д того,  ¤кий  орган  приймав
р≥шенн¤ про проведенн¤ такоњ експертизи, а також за рахунок кошт≥в
в≥дпов≥дних позабюджетних фонд≥в охорони навколишнього  природного
середовища.
     7.4. ¬ процес≥ експертноњ оц≥нки еколог≥чноњ ситуац≥њ:
     1) Ќа  основ≥  на¤вних  фондових  даних,  ≥нформац≥њ м≥сцевих
орган≥в   ћ≥н≥стерства   охорони    здоров'¤,    ƒержкомг≥дромету,
ƒержкомгеолог≥њ,   ≥нших   м≥н≥стерств   ≥  в≥домств,  результат≥в
спец≥ально проведених анал≥з≥в ≥ досл≥джень  уточнюЇтьс¤  реальний
стан  еколог≥чноњ  обстановки  на певн≥й м≥сцевост≥ (забруднен≥сть
пов≥тр¤ного басейну, поверхневих ≥ п≥дземних вод, грунт≥в тощо);
     2) ¬становлюютьс¤   причини   стану,   що  склавс¤,  вклад  у
забрудненн¤ ≥ деградац≥ю довк≥лл¤ окремих промислових  п≥дприЇмств
й  ≥нших  господарських  об'Їкт≥в  (залежно в≥д валових об'Їм≥в њх
викид≥в в атмосферу ≥ скид≥в ст≥чних  вод,  ≥нгред≥Їнтного  складу
забруднень,  обс¤г≥в  промислових  й  ≥нших  в≥дход≥в,  ступеню њх
небезпечност≥);
     3) –озробл¤ютьс¤   пропозиц≥њ   щодо   можливих   заход≥в  по
забезпеченню  стаб≥л≥зац≥њ  й  наступного  поступового  покращенн¤
еколог≥чноњ ситуац≥њ ¤к на окремих п≥дприЇмствах та об'Їктах,  так
≥ на територ≥њ (в≥дпов≥дного м≥ста, району тощо) в ц≥лому.
     7.5. ‘актично  вс≥  д≥њ по еколог≥чн≥й експертиз≥ ситуац≥њ на
певних територ≥¤х аналог≥чн≥  тим,  що  виконуютьс¤  при  розробц≥
спец≥ал≥зованими орган≥зац≥¤ми матер≥ал≥в “ер —ќѕ - територ≥альних
комплексних схем охорони природи,  в зв'¤зку з  чим  доц≥льно,  по
можливост≥,  залучати  до  експертноњ  оц≥нки еколог≥чних ситуац≥й
орган≥зац≥њ, ¤к≥ мають досв≥д роботи над “ер —ќѕ.

                 –озд≥л 8.  ≈колог≥чна експертиза
                  д≥ючих об'Їкт≥в та комплекс≥в

     8.1. ѕитанн¤  про  доц≥льн≥сть  еколог≥чноњ експертизи д≥ючих
об'Їкт≥в та комплекс≥в  може  розгл¤датис¤  в≥дпов≥дно  до  р≥шень
 аб≥нету  ћ≥н≥стр≥в  ”крањни,  ”р¤ду  јвтономноњ  –еспубл≥ки  рим,
м≥сцевих –ад народних депутат≥в чи њх виконавчих ком≥тет≥в.
     8.2. ќрган≥зац≥¤   такоњ   експертизи  повинна  зд≥йснюватис¤
сп≥льно еколого-експертними й ≥нспекц≥йними  п≥дрозд≥лами  орган≥в
ћ≥некобезпеки    ”крањни   ≥   може   доручатись   спец≥ал≥зованим
орган≥зац≥¤м,  що мають досв≥д  п≥дготовки  еколог≥чних  паспорт≥в
п≥дприЇмств,  обстеженн¤ ≥ оц≥нки ситуац≥й на д≥ючих виробництвах,
¤к≥  повинн≥  готувати   робоч≥   матер≥али   попередньоњ   оц≥нки
еколог≥чного  стану того чи ≥ншого об'Їкта або проекти висновк≥в з
цього питанн¤ ≥ передавати њх органам ћ≥некобезпеки ”крањни.
     8.3. «алежно  в≥д  того,  ¤к≥  органи  приймали  р≥шенн¤  про
проведенн¤  таких  експертиз,  робота  повинна  ф≥нансуватис¤   за
рахунок  кошт≥в ƒержавного бюджету,  бюджету јвтономноњ –еспубл≥ки
 рим,  м≥сцевих бюджет≥в, а також в≥дпов≥дних позабюджетних фонд≥в
охорони навколишнього природного середовища.
     8.4. ¬     процес≥    еколог≥чноњ   оц≥нки д≥ючих об'Їкт≥в та
комплекс≥в:
     1) ви¤вл¤ютьс¤  на¤вн≥  джерела   забрудненн¤   атмосфери   -
стац≥онарн≥  (орган≥зован≥),  неорган≥зован≥ ≥ пересувн≥;  джерела
забрудненн¤  водойм  -  технолог≥чн≥  процеси  виробництва,  цехи,
д≥л¤нки  ≥  установки,  де  утворюютьс¤  забруднен≥  ст≥чн≥  води;
джерела забрудненн¤ грунт≥в ≥ п≥дземних вод -  м≥сц¤  утворенн¤  ≥
складуванн¤ промислових в≥дход≥в;
     2) визначаЇтьс¤ на¤вн≥сть ≥ ефективн≥сть д≥њ природоохоронних
очисних  споруд  ≥  устаткуванн¤,  ¤к≥ зад≥¤н≥ на п≥дприЇмств≥ дл¤
забезпеченн¤ попередженн¤ негативного впливу джерел забрудненн¤ на
довк≥лл¤;
     3) формулюютьс¤    пропозиц≥њ    щодо    доц≥льност≥    зм≥ни
технолог≥чних  процес≥в;  реконструкц≥њ,  ремонту чи повноњ зам≥ни
очисних   споруд   ≥   установок;   монтажу    нових    додаткових
пилогазоочисних установок ≥ споруд дл¤ очистки забруднених ст≥чних
вод;  зд≥йсненн¤ додаткових заход≥в по  утил≥зац≥њ  чи  еколог≥чно
безпечному  похованню  промислових  й  ≥нших в≥дход≥в;  проведенню
заход≥в  по  упор¤дкуванню,  благоустрою  ≥  озелененню  територ≥њ
п≥дприЇмства, орган≥зац≥њ сан≥тарно-захисноњ зони (¤кщо об'Їкт нею
не забезпечений) та забезпеченню дотриманн¤ њњ статусу.
     8.5. якщо  йдетьс¤ про еколог≥чну експертизу д≥ючого об'Їкта,
що в≥дноситьс¤  до  таких,  ¤к≥  становл¤ть  п≥двищену  еколог≥чну
небезпеку,   обов'¤зковою  умовою  њњ  проведенн¤  Ї  забезпеченн¤
п≥дготовки кер≥вництвом об'Їкта ≥ його власником матер≥ал≥в оц≥нки
впливу  господарськоњ  д≥¤льност≥ на навколишнЇ середовище,  ¤к≥ ≥
повинн≥ бути об'Їктом такоњ експертизи.

           –озд≥л 9. ≈колог≥чна експертиза документац≥њ
            по впровадженню новоњ техн≥ки ≥ технолог≥њ

     9.1. ≈колог≥чна експертиза документац≥њ по впровадженню новоњ
техн≥ки  ≥  технолог≥њ  зд≥йснюЇтьс¤  шл¤хом   експертноњ   оц≥нки
матер≥ал≥в  (проект≥в)  њх створенн¤ ≥ практичного впровадженн¤ на
нових ≥ д≥ючих п≥дприЇмствах (п≥д  документац≥Їю  по  впровадженню
новоњ  техн≥ки  ≥  технолог≥й  сл≥д  розум≥ти  в основному проекти
буд≥вництва  досл≥дно-промислових  (експериментальних)  установок,
цех≥в, виробництв, д≥льниць, л≥н≥й ≥ таке ≥нше, а також матер≥али,
що за своњм зм≥стом  ≥  призначенн¤м  можуть  бути  прир≥вн¤н≥  до
вказаних проект≥в).
     9.2. ƒокументац≥¤ по впровадженню новоњ техн≥ки ≥  технолог≥й
п≥дл¤гаЇ обов'¤зков≥й державн≥й еколог≥чн≥й експертиз≥ лише в тому
випадку,  ¤кщо ц≥ технолог≥њ ≥ техн≥ка  стосуютьс¤  д≥¤льност≥  та
об'Їкт≥в,  що  становл¤ть  п≥двищену еколог≥чну небезпеку.  ¬ ус≥х
≥нших  випадках  р≥шенн¤  про  необх≥дн≥сть  проведенн¤  державноњ
еколог≥чноњ  експертизи  приймаЇтьс¤ у кожному конкретному випадку
еколого-експертними п≥дрозд≥лами орган≥в ћ≥некобезпеки ”крањни.
     9.3. ¬   процес≥  експертизи  обов'¤зково  оц≥нюютьс¤  т≥льки
показники,  що  стосуютьс¤  забезпеченн¤   охорони   навколишнього
природного    середовища    в≥д   забрудненн¤   ≥   рац≥ональност≥
використанн¤ природних ресурс≥в (п.п.  5.1 - 5.8 ц≥Їњ ≤нструкц≥њ),
вс≥  ≥нш≥  - економ≥чн≥,  техн≥чн≥ ≥ так дал≥ - до уваги можуть не
братис¤.
     9.4. ѕри   проведенн≥   под≥бноњ   експертизи  завданн¤  щодо
п≥дготовки  робочих  матер≥ал≥в  попередньоњ  оц≥нки   в≥дпов≥дноњ
документац≥њ   чи   проект≥в   висновк≥в   державноњ   еколог≥чноњ
експертизи доц≥льно давати,  за домовлен≥стю, м≥сцевим проектним ≥
проектно-конструкторським  орган≥зац≥¤м,  а  також  вищим  учбовим
закладам    (чи    окремим  групам  њх  спец≥ал≥ст≥в)   в≥дпов≥дно
розробкам проф≥лю.
     9.5. ≈колог≥чна експертиза документац≥њ по впровадженню новоњ
техн≥ки  ≥  технолог≥њ  у  видах  д≥¤льност≥  та на об'Їктах,  ¤к≥
вход¤ть до перел≥ку  таких,  що  становл¤ть  п≥двищену  еколог≥чну
небезпеку, зд≥йснюЇтьс¤ у дв≥ стад≥њ.
     ƒокументац≥¤ оц≥нюЇтьс¤ попередньо на р≥вн≥ м≥сцевих  орган≥в
ћ≥некобезпеки    ”крањни,    на    територ≥њ    п≥дв≥домч≥й   ¤ким
передбачаЇтьс¤ первинне впровадженн¤ новоњ технолог≥њ чи  техн≥ки,
≥  проходить  остаточну  експертизу  на р≥вн≥ ”правл≥нн¤ державноњ
еколог≥чноњ експертизи ћ≥некобезпеки.
     ¬ ус≥х   ≥нших   випадках   -   в   одну   стад≥ю,  на  р≥вн≥
еколого-експертних  п≥дрозд≥л≥в  м≥сцевих  орган≥в   ћ≥некобезпеки
”крањни.

          –озд≥л 10. ≈колог≥чна експертиза документац≥њ
            по впровадженню нових матер≥ал≥в ≥ речовин

     10.1. “ака   експертиза   може    проводитись    т≥льки    за
документац≥Їю  на впровадженн¤ нових матер≥ал≥в ≥ речовин,  але не
за њх зразками.
     10.2. ≈колог≥чна   експертиза  документац≥њ  по  впровадженню
нових матер≥ал≥в ≥ речовин обов'¤зково проводитьс¤ у тих випадках,
коли  вони  призначен≥  дл¤  застосуванн¤ у видах д≥¤льност≥ та на
об'Їктах, що становл¤ть п≥двищену еколог≥чну небезпеку.
     10.3. ћ≥сцевим  органам  ћ≥некобезпеки ”крањни,  на територ≥њ
областей   ¤ких   передбачаЇтьс¤   первинне   застосуванн¤   нових
матер≥ал≥в   ≥   речовин,  доц≥льно  доручати  п≥дготовку  робочих
матер≥ал≥в попередньоњ оц≥нки документац≥њ по њх впровадженню  (за
вин¤тком  вказаних  у п.10.4 ц≥Їњ ≤нструкц≥њ) чи проект≥в можливих
висновк≥в державноњ еколог≥чноњ експертизи по  н≥й  тим  науковим,
науково-досл≥дним   й  ≥ншим  орган≥зац≥¤м  ≥  установам,  ¤к≥  за
основним проф≥лем  своЇњ  д≥¤льност≥  мають  необх≥дн≥  дл¤  цього
можливост≥.
     10.4. ѕ≥дготовка висновк≥в державноњ  еколог≥чноњ  експертизи
за  матер≥алами реЇстрац≥њ пестицид≥в ≥ агрох≥м≥кат≥в зд≥йснюЇтьс¤
”правл≥нн¤м державноњ еколог≥чноњ експертизи ћ≥некобезпеки ”крањни
на  п≥дстав≥  й  з  урахуванн¤м  результат≥в розгл¤ду та оц≥нки њх
еколог≥чною  експертною  групою,  створеною   ћ≥некобезпеки,   ¤ка
розгл¤даЇ  в≥дпов≥дн≥  матер≥али  за  поданн¤м  ”крдержх≥мком≥с≥њ.
ќплата роб≥т зд≥йснюЇтьс¤ ”крдержх≥мком≥с≥Їю.
     10.5. ≈колог≥чна  оц≥нка  документац≥њ  по впровадженню нових
матер≥ал≥в ≥ речовин повинна пол¤гати у  ви¤вленн≥  на¤вност≥  (чи
в≥дсутност≥)   впливу   на   навколишнЇ  природне  середовище  цих
матер≥ал≥в  ≥  речовин  в  процес≥  њх  виробництва,   практичного
використанн¤ ≥ застосуванн¤, встановленн≥ характеру, ≥нтенсивност≥
≥ можливих насл≥дк≥в (пр¤мих ≥ опосередкованих) такого  впливу  (в
раз≥ його на¤вност≥),  а також припустимост≥ впровадженн¤ вказаних
матер≥ал≥в ≥ речовин,  та умов цього впровадженн¤, дотриманн¤ ¤ких
повинно бути забезпечено.
     10.6. ѕри еколог≥чн≥й експертиз≥ документац≥њ по впровадженню
нових  матер≥ал≥в  ≥  речовин  обов'¤зково  повинна  враховуватис¤
можлив≥сть  ≥  повнота  утил≥зац≥њ  невикористаних  залишк≥в   цих
матер≥ал≥в  ≥  речовин чи њх еколог≥чно-безпечного похованн¤ п≥сл¤
зак≥нченн¤ розрахункового строку використанн¤.

       –озд≥л 11.  —троки проведенн¤ державноњ еколог≥чноњ
               експертизи ≥ терм≥н д≥њ њњ висновку

     11.1. ѕри   проведенн≥   державноњ   еколог≥чноњ   експертизи
безпосередньо   еколого-експертними   п≥дрозд≥лами   ћ≥некобезпеки
”крањни,   п≥дготовц≥   робочих   матер≥ал≥в   попередньоњ  оц≥нки
проектноњ   документац≥њ   чи   проект≥в   експертних    висновк≥в
спец≥ал≥зованими установами та орган≥зац≥¤ми ћ≥некобезпеки,  строк
проведенн¤ експертизи не повинен перевищувати 45 календарних дн≥в.
     ¬ раз≥  потреби,  за  р≥шенн¤м еколого-експертних п≥дрозд≥л≥в
ћ≥некобезпеки ≥ його орган≥в на м≥сц¤х,  строк може продовжуватис¤
до 60 дн≥в.
     ” вин¤ткових випадках,  залежно в≥д складност≥ проблеми -  до
120 дн≥в.
      онкретн≥ терм≥ни п≥дготовки робочих  матер≥ал≥в  попередньоњ
оц≥нки  проектноњ  документац≥њ  чи  проект≥в експертних висновк≥в
залученими до цього орган≥зац≥¤ми визначаютьс¤ у кожному  окремому
випадку договорами м≥ж виконавц¤ми ≥ замовниками експертизи.
     11.2. ѕри  проведенн≥  державноњ  еколог≥чноњ  експертизи   з
урахуванн¤м  попереднього експертного розгл¤ду документац≥њ ≥ншими
(не    п≥дпор¤дкованими    ћ≥некобезпеки    ”крањни)    науковими,
проектно-вишукувальними       спец≥ал≥зованими      орган≥зац≥¤ми,
лаборатор≥¤ми,  творчими колективами, групами, ф≥рмами ≥ таке ≥нше
чи   спец≥ально   створеними   м≥жгалузевими   еколого-експертними
ком≥с≥¤ми, терм≥н зд≥йсненн¤ експертизи - до 90 календарних дн≥в.
     11.3. ѕри     розгл¤д≥    еколого-експертними    п≥дрозд≥лами
ћ≥некобезпеки  ”крањни  ≥  його  орган≥в   на   м≥сц¤х   проектноњ
документац≥њ,  доопрацьованоњ  ≥  в≥дкоригованоњ зг≥дно з вимогами
ран≥ше виданих висновк≥в державноњ еколог≥чноњ експертизи,  строки
п≥дготовки остаточних висновк≥в державноњ еколог≥чноњ експертизи -
до 30 календарних дн≥в.
     11.4. “ерм≥н  д≥њ  позитивного висновку державноњ еколог≥чноњ
експертизи - 3 роки в≥д дн¤ його видач≥.
     ѕринципово негативний   висновок   (коли  реал≥зац≥¤  проекту
експертизи визнана недопустимою) - безстроковий.
     ¬исновок, зг≥дно    з   ¤ким   документац≥¤   направлена   на
доопрацюванн¤,  д≥Ї до того часу,  доки вимоги еколого-експертного
п≥дрозд≥лу орган≥в ћ≥некобезпеки не будуть виконан≥.

           –озд≥л 12.  «в≥тн≥сть з питань орган≥зац≥њ ≥
           проведенн¤ державноњ еколог≥чноњ експертизи

     12.1. ≈колого-експертн≥    п≥дрозд≥ли    м≥сцевих     орган≥в
ћ≥некобезпеки   ”крањни   зв≥тують   перед  ”правл≥нн¤м  державноњ
еколог≥чноњ експертизи ћ≥некобезпеки  раз  на  р≥к  за  п≥дсумками
експертноњ   д≥¤льност≥  кожного  поточного  року.  «в≥ти  повинн≥
надходити до ћ≥некобезпеки ”крањни не п≥зн≥ше 20 с≥чн¤  наступного
за зв≥тним року.
     12.2. «в≥ти  складаютьс¤  з табличних форм N 1 ≥ N 2 (додатки
N 1 ≥ N 2) ≥ по¤снювальноњ записки.
     ƒо форми N 2 занос¤тьс¤ дан≥ щодо проект≥в,  реал≥зац≥¤  ¤ких
визнана недопустимою (але не тих,  що повернен≥ на доопрацюванн¤).
” по¤снювальн≥й записц≥ навод¤тьс¤  дан≥  щодо  типових  недол≥к≥в
проектноњ документац≥њ,  ¤ка розгл¤далась; претенз≥њ до конкретних
проектних орган≥зац≥й;  даютьс¤ по¤сненн¤ щодо  позиц≥њ  експерт≥в
стосовно  тих чи ≥нших об'Їкт≥в;  пропозиц≥њ з питань орган≥зац≥њ,
проведенн¤ ≥ покращанн¤ експертноњ роботи.

          –озд≥л 13.  ƒокументи, що використовуютьс¤ при
           проведенн≥ державноњ еколог≥чноњ експертизи

     ≈колого-експертн≥ п≥дрозд≥ли       ћ≥н≥стерства       охорони
навколишнього природного середовища та ¤дерноњ безпеки  ”крањни  ≥
його  м≥сцевих  орган≥в  у своњй робот≥ використовують законодавч≥
акти ”крањни,  ”кази ѕрезидента,  постанови  ≥  р≥шенн¤  ¬ерховноњ
–ади,    аб≥нету  ћ≥н≥стр≥в  ”крањни,  д≥юч≥  буд≥вельн≥  норми  ≥
правила,    державн≥    буд≥вельн≥     норми     ”крањни,     ≥нш≥
нормативно-техн≥чн≥   та   ≥нструктивно-методичн≥   документи,  що
регламентують питанн¤ проектуванн¤ ≥ експертизи.
     ѕри цьому  сл≥д  керуватис¤  вит¤гом  з  ѕерел≥ку нормативних
документ≥в у галуз≥ буд≥вництва,  що д≥ють на  територ≥њ  ”крањни,
¤кий    затверджений   наказом   ћ≥нбударх≥тектури   ”крањни   в≥д
27.04.93 року N 46 (доведений  до  м≥сцевих  орган≥в ћ≥некобезпеки
листом    в≥д 11.11.93 року  N 18-5-837),  а  також   аналог≥чними
перел≥ками, що будуть додатково видаватис¤ ƒержкомм≥стобудуванн¤.


                                            ƒодаток N 1
                                 до  ≤нструкц≥њ   про   зд≥йсненн¤
                                 державноњ еколог≥чноњ експертизи,
                                 затвердженоњ наказом ћ≥н≥стерства
                                 охорони навколишнього  природного
                                 середовища та   ¤дерноњ   безпеки
                                 ”крањни  в≥д  7 червн¤  1995 року
                                 N 55

                    «агальн≥ результати роботи
               по державн≥й еколог≥чн≥й експертиз≥
                                                        ‘орма N 1
ЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧ
|NN | –озгл¤нуто матер≥ал≥в     |  ≥льк≥сть |    Ќе погоджено    |
|   |                           |           |ЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧ|
|   |                           |           |   ќдиниць     | %  |
|ЧЧЧ+ЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧ+ЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧ+ЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧ+ЧЧЧЧ|
|1. |  всього                   |           |               |    |
|ЧЧЧ+ЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧ+ЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧ+ЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧ+ЧЧЧЧ|
|   |         з них:            |           |               |    |
|1.1|ѕроектних матер≥ал≥в (схем,|           |               |    |
|   |генеральних план≥в, техн≥- |           |               |    |
|   |ко-економ≥чних обгрунтувань|           |               |    |
|   |(розрахунк≥в), проект≥в ≥  |           |               |    |
|   |т.≥н.)                     |           |               |    |
|ЧЧЧ+ЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧ+ЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧ+ЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧ+ЧЧЧЧ|
|1.2|ƒокументац≥њ по впрова-    |           |               |    |
|   |дженню новоњ техн≥ки ≥     |           |               |    |
|   |технолог≥й                 |           |               |    |
|ЧЧЧ+ЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧ+ЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧ+ЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧ+ЧЧЧЧ|
|2. |ћатер≥ал≥в вибору земель-  |           |               |    |
|   |них д≥л¤нок                |           |               |    |
|   |                           | _________ |  __________   |    |
|   |                           | ѕри цьому |  ѕри цьому    |    |
|   |                           | погоджено:|  не погоджено |    |
|   |                           |           |  (збережено): |    |
|   |                           |   р≥лл≥,  |    р≥лл≥,     |    |
|   |                           | ______ га;|  ______ га;   |    |
|   |                           |(в т.ч. в  |               |    |
|   |                           |тимчасове  |               |    |
|   |                           |користу-   |               |    |
|   |                           |ванн¤)     |               |    |
|   |                           |   л≥с≥в   |    л≥с≥в      |    |
|   |                           |  1 групи, |   1 групи,    |    |
|   |                           | ______ га |  ______ га    |    |
|   |                           |(в т.ч. в  |               |    |
|   |                           |тимчасове  |               |    |
|   |                           |користу-   |               |    |
|   |                           |ванн¤)     |               |    |
ЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧ
     ѕроведено експертиз ≥з залученн¤м ≥нших сторонн≥х орган≥зац≥й
     (за   дорученн¤ми   еколого-експертних   п≥дрозд≥л≥в  орган≥в
     ћ≥некобезпеки)_______________________________________________
      ом≥с≥¤ми з позаштатних експерт≥в____________________________

     ѕрим≥тка: —ума показник≥в за пунктами  1.1  ≥  1.2  повинна
               дор≥внювати показнику пункту 1.


                                           ƒодаток N 2
                                 до  ≤нструкц≥њ   про   зд≥йсненн¤
                                 державноњ еколог≥чноњ експертизи,
                                 затвердженоњ наказом ћ≥н≥стерства
                                 охорони навколишнього  природного
                                 середовища та   ¤дерноњ   безпеки
                                 ”крањни в≥д 7 червн¤    1995 року
                                 N 55

                   ѕерел≥к в≥дхилених проект≥в
                                                        ‘орма N 2
ЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧ
|NN | ѕроект   | «амовник   |√енпроекту- |   ѕричини  | ѕрим≥тка |
|пп |          |            | вальник    | в≥дхиленн¤ |          |
|ЧЧЧ+ЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧ+ЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧ+ЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧ+ЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧ+ЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧ|
| 1 |     2    |     3      |     4      |      5     |    6     |
ЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧЧ


—торiнка "«аконодавство ”крањни" сайту ¬ерховноњ –ади
<< ѕќ¬≈–Ќ”“»—я
Hosted by uCoz