« ј ќ Ќ ” – ј ѓ Ќ »
ѕро еколог≥чну експертизу
( ¬≥домост≥ ¬ерховноњ –ади (¬¬–), 1995, N 8, ст.54 )
( ¬водитьс¤ в д≥ю ѕостановою ¬– N 46/95-вр в≥д 09.02.95,
¬¬–, 1995, N 8, ст.55 )
( ≤з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з «аконом
N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000, ¬¬–, 2000, N 27, ст.213 )
( ” текст≥ «акону слова "ћ≥н≥стерство охорони навколишнього
природного середовища та ¤дерноњ безпеки ”крањни" та
"ћ≥н≥стерство охорони здоров'¤ ”крањни" в ус≥х в≥дм≥нках
зам≥нено в≥дпов≥дно словами "спец≥ально уповноважений
центральний орган виконавчоњ влади з питань еколог≥њ
та природних ресурс≥в" та "спец≥ально уповноважений
центральний орган виконавчоњ влади з питань охорони
здоров'¤" у в≥дпов≥дних в≥дм≥нках, а слова "народних
депутат≥в" виключено зг≥дно ≥з «аконом
N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
– о з д ≥ л I
«ј√јЋ№Ќ≤ ѕќЋќ∆≈ЌЌя
—татт¤ 1. ≈колог≥чна експертиза в ”крањн≥
≈колог≥чна експертиза в ”крањн≥ - вид науково-практичноњ
д≥¤льност≥ спец≥ально уповноважених державних орган≥в,
еколого-експертних формувань та об'Їднань громад¤н, що грунтуЇтьс¤
на м≥жгалузевому еколог≥чному досл≥дженн≥, анал≥з≥ та оц≥нц≥
передпроектних, проектних та ≥нших матер≥ал≥в чи об'Їкт≥в,
реал≥зац≥¤ ≥ д≥¤ ¤ких може негативно впливати або впливаЇ на стан
навколишнього природного середовища, ≥ спр¤мована на п≥дготовку
висновк≥в про в≥дпов≥дн≥сть запланованоњ чи зд≥йснюваноњ
д≥¤льност≥ нормам ≥ вимогам законодавства про охорону
навколишнього природного середовища, рац≥ональне використанн¤ ≥
в≥дтворенн¤ природних ресурс≥в, забезпеченн¤ еколог≥чноњ безпеки.
( —татт¤ 1 ≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з «аконом N 1642-III
( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
—татт¤ 2. «аконодавство про еколог≥чну експертизу
¬≥дносини в галуз≥ еколог≥чноњ експертизи регулюютьс¤ цим
«аконом, «аконом ”крањни "ѕро охорону навколишнього природного
середовища" ( 1264-12 ) та ≥ншими актами законодавства ”крањни.
—татт¤ 3. «авданн¤ законодавства про еколог≥чну експертизу
«авданн¤м законодавства про еколог≥чну експертизу Ї
регулюванн¤ сусп≥льних в≥дносин в галуз≥ еколог≥чноњ експертизи
дл¤ забезпеченн¤ еколог≥чноњ безпеки, охорони навколишнього
природного середовища, рац≥онального використанн¤ ≥ в≥дтворенн¤
природних ресурс≥в, захисту еколог≥чних прав та ≥нтерес≥в громад¤н
≥ держави.
—татт¤ 4. ћета еколог≥чноњ експертизи
ћетою еколог≥чноњ експертизи Ї запоб≥ганн¤ негативному впливу
антропогенноњ д≥¤льност≥ на стан навколишнього природного
середовища та здоров'¤ людей, а також оц≥нка ступен¤ еколог≥чноњ
безпеки господарськоњ д≥¤льност≥ та еколог≥чноњ ситуац≥њ на
окремих територ≥¤х ≥ об'Їктах.
—татт¤ 5. ќсновн≥ завданн¤ еколог≥чноњ експертизи
ќсновними завданн¤ми еколог≥чноњ експертизи Ї:
1) визначенн¤ ступен¤ еколог≥чного ризику ≥ безпеки
запланованоњ чи зд≥йснюваноњ д≥¤льност≥;
2) орган≥зац≥¤ комплексноњ, науково обгрунтованоњ оц≥нки
об'Їкт≥в еколог≥чноњ експертизи;
3) встановленн¤ в≥дпов≥дност≥ об'Їкт≥в експертизи вимогам
еколог≥чного законодавства, буд≥вельних норм ≥ правил; ( ѕункт 3
статт≥ 5 ≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з «аконом N 1642-III
( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
4) оц≥нка впливу д≥¤льност≥ об'Їкт≥в еколог≥чноњ експертизи
на стан навколишнього природного середовища, ≥ ¤к≥сть природних
ресурс≥в; ( ѕункт 4 статт≥ 5 ≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з
«аконом N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
5) оц≥нка ефективност≥, повноти, обгрунтованост≥ та
достатност≥ заход≥в щодо охорони навколишнього природного
середовища; ( ѕункт 5 статт≥ 5 ≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з
«аконом N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
6) п≥дготовка об'Їктивних, всеб≥чно обгрунтованих висновк≥в
еколог≥чноњ експертизи.
—татт¤ 6. ќсновн≥ принципи еколог≥чноњ експертизи
ќсновними принципами еколог≥чноњ експертизи Ї:
1) гарантуванн¤ безпечного дл¤ житт¤ та здоров'¤ людей
навколишнього природного середовища;
2) збалансован≥сть еколог≥чних, економ≥чних,
медико-б≥олог≥чних ≥ соц≥альних ≥нтерес≥в та врахуванн¤
громадськоњ думки;
3) наукова обгрунтован≥сть, незалежн≥сть, об'Їктивн≥сть,
комплексн≥сть, вар≥антн≥сть, превентивн≥сть, гласн≥сть;
4) еколог≥чна безпека, територ≥ально-галузева ≥ економ≥чна
доц≥льн≥сть реал≥зац≥њ об'Їкт≥в еколог≥чноњ експертизи,
запланованоњ чи зд≥йснюваноњ д≥¤льност≥;
5) державне регулюванн¤;
6) законн≥сть.
—татт¤ 7. ќб'Їкти еколог≥чноњ експертизи
ќб'Їктами еколог≥чноњ експертизи Ї проекти законодавчих та
≥нших нормативно-правових акт≥в, передпроектн≥, проектн≥
матер≥али, документац≥¤ по впровадженню новоњ техн≥ки, технолог≥й,
матер≥ал≥в, речовин, продукц≥њ, реал≥зац≥¤ ¤ких може призвести до
порушенн¤ еколог≥чних норматив≥в, негативного впливу на стан
навколишнього природного середовища.
≈колог≥чн≥й експертиз≥ можуть п≥дл¤гати еколог≥чн≥ ситуац≥њ,
що склалис¤ в окремих населених пунктах ≥ рег≥онах, а також д≥юч≥
об'Їкти та комплекси, що мають значний негативний вплив на стан
навколишнього природного середовища.
¬≥йськов≥, оборонн≥ та ≥нш≥ об'Їкти, ≥нформац≥¤ про ¤к≥
становить державну таЇмницю, п≥дл¤гають еколог≥чн≥й експертиз≥
в≥дпов≥дно до цього «акону та ≥нших спец≥альних законодавчих акт≥в
”крањни.
( —татт¤ 7 ≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з «аконом N 1642-III
( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
—татт¤ 8. «агальн≥ вимоги щодо проведенн¤ еколог≥чноњ
експертизи
ƒо документац≥њ на об'Їкти еколог≥чноњ експертизи додаютьс¤
обгрунтуванн¤ щодо забезпеченн¤ еколог≥чноњ безпеки запланованоњ
чи зд≥йснюваноњ д≥¤льност≥ з комплексною еколого-економ≥чною
оц≥нкою ≥снуючого чи передбачуваного впливу на стан навколишнього
природного середовища, оц≥нкою еколог≥чного ризику та з
альтернативними прогнозними вар≥антами зменшенн¤ цього впливу.
( „астина перша статт≥ 8 ≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з «аконом
N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
ќсоби, ¤к≥ передають документац≥ю на об'Їкти еколог≥чноњ
експертизи, в раз≥ необх≥дност≥ орган≥зують ≥ ф≥нансують
проведенн¤ додаткових досл≥джень, пошукових ≥ експертних роб≥т,
забезпечують гласн≥сть ≥ враховують громадську думку щодо
запланованоњ чи зд≥йснюваноњ д≥¤льност≥, гарантують достов≥рн≥сть
попередньоњ оц≥нки впливу на навколишнЇ природне середовище, що
в≥дображаЇтьс¤ в «а¤в≥ про еколог≥чн≥ насл≥дки д≥¤льност≥.
( „астина друга статт≥ 8 ≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з «аконом
N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
—татт¤ 9. —уб'Їкти еколог≥чноњ експертизи
—уб'Їктами еколог≥чноњ експертизи Ї:
1) —пец≥ально уповноважений центральний орган виконавчоњ
влади з питань еколог≥њ та природних ресурс≥в, його органи на
м≥сц¤х, створюван≥ ними спец≥ал≥зован≥ установи, орган≥зац≥њ та
еколого-експертн≥ п≥дрозд≥ли чи ком≥с≥њ;
( ѕункт 2 статт≥ 9 виключено на п≥дстав≥ «акону N 1642-III
( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
3) ≥нш≥ державн≥ органи, м≥сцев≥ –ади ≥ органи виконавчоњ
влади на м≥сц¤х в≥дпов≥дно до законодавства;
4) громадськ≥ орган≥зац≥њ еколог≥чного спр¤муванн¤ чи
створюван≥ ними спец≥ал≥зован≥ формуванн¤;
5) ≥нш≥ установи, орган≥зац≥њ та п≥дприЇмства, в тому числ≥
≥ноземн≥ юридичн≥ ≥ ф≥зичн≥ особи, ¤к≥ залучаютьс¤ до проведенн¤
еколог≥чноњ експертизи;
6) окрем≥ громад¤ни в пор¤дку, передбаченому цим «аконом та
≥ншими актами законодавства.
—татт¤ 10. √ласн≥сть еколог≥чноњ експертизи
«амовники еколог≥чноњ експертизи об'Їкт≥в, що в процес≥
реал≥зац≥њ (буд≥вництва, експлуатац≥њ тощо) можуть негативно
впливати на стан навколишнього природного середовища, зобов'¤зан≥
оголосити через засоби масовоњ ≥нформац≥њ про проведенн¤
еколог≥чноњ експертизи у спец≥альн≥й «а¤в≥ про еколог≥чн≥ насл≥дки
д≥¤льност≥. ( „астина перша статт≥ 10 ≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно
≥з «аконом N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
≈колого-експертн≥ органи чи формуванн¤ п≥сл¤ завершенн¤
еколог≥чноњ експертизи пов≥домл¤ють про њњ висновки через засоби
масовоњ ≥нформац≥њ.
—татт¤ 11. ”часть громадськост≥ в процес≥ еколог≥чноњ
експертизи
« метою врахуванн¤ громадськоњ думки суб'Їкти еколог≥чноњ
експертизи провод¤ть публ≥чн≥ слуханн¤ або в≥дкрит≥ зас≥данн¤.
”часть громадськост≥ в процес≥ еколог≥чноњ експертизи може
зд≥йснюватись шл¤хом виступ≥в у засобах масовоњ ≥нформац≥њ,
поданн¤ письмових зауважень, пропозиц≥й ≥ рекомендац≥й, включенн¤
представник≥в громадськост≥ до складу експертних ком≥с≥й, груп по
проведенню громадськоњ еколог≥чноњ експертизи.
ѕ≥дготовка висновк≥в еколог≥чноњ експертизи ≥ прийн¤тт¤
р≥шень щодо подальшоњ реал≥зац≥њ (використанн¤, застосуванн¤,
експлуатац≥њ тощо) об'Їкта еколог≥чноњ експертизи зд≥йснюютьс¤ з
урахуванн¤м громадськоњ думки.
– о з д ≥ л II
‘ќ–ћ» ≈ ќЋќ√≤„Ќќѓ ≈ —ѕ≈–“»«»
—татт¤ 12. ‘орми еколог≥чноњ експертизи
¬ ”крањн≥ зд≥йснюютьс¤ державна, громадська та ≥нш≥
еколог≥чн≥ експертизи.
¬исновки державноњ еколог≥чноњ експертизи Ї обов'¤зковими дл¤
виконанн¤. ѕриймаючи р≥шенн¤ щодо подальшоњ реал≥зац≥њ об'Їкт≥в
еколог≥чноњ експертизи, висновки державноњ еколог≥чноњ експертизи
враховуютьс¤ нар≥вн≥ з ≥ншими видами державних експертиз.
¬исновки громадськоњ та ≥ншоњ еколог≥чноњ експертизи мають
рекомендац≥йний характер ≥ можуть бути врахован≥ при проведенн≥
державноњ еколог≥чноњ експертизи, а також при прийн¤тт≥ р≥шень
щодо подальшоњ реал≥зац≥њ об'Їкта еколог≥чноњ експертизи.
—татт¤ 13. ƒержавна еколог≥чна експертиза
ƒержавна еколог≥чна експертиза орган≥зуЇтьс¤ ≥ проводитьс¤
еколого-експертними п≥дрозд≥лами, спец≥ал≥зованими установами,
орган≥зац≥¤ми або спец≥ально створюваними ком≥с≥¤ми спец≥ально
уповноваженого центрального органу виконавчоњ влади з питань
еколог≥њ та природних ресурс≥в, його орган≥в на м≥сц¤х ≥з
залученн¤м ≥нших орган≥в державноњ виконавчоњ влади. ( „астина
перша статт≥ 13 ≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з «аконом N 1642-III
( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
ƒо проведенн¤ державноњ еколог≥чноњ експертизи можуть у
встановленому пор¤дку залучатис¤ фах≥вц≥ ≥нших установ,
орган≥зац≥й ≥ п≥дприЇмств, а також експерти м≥жнародних
орган≥зац≥й.
«д≥йсненн¤ державноњ еколог≥чноњ експертизи Ї обов'¤зковим
дл¤ вид≥в д≥¤льност≥ та об'Їкт≥в, що становл¤ть п≥двищену
еколог≥чну небезпеку. ѕерел≥к вид≥в д≥¤льност≥ та об'Їкт≥в, що
становл¤ть п≥двищену еколог≥чну небезпеку, встановлюЇтьс¤
аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни за поданн¤м спец≥ально
уповноваженого центрального органу виконавчоњ влади з питань
еколог≥њ та природних ресурс≥в ≥ спец≥ально уповноваженого
центрального органу виконавчоњ влади з питань охорони здоров'¤.
ѕроведенн¤ додаткових державних еколог≥чних експертиз
зд≥йснюЇтьс¤ за ≥н≥ц≥ативою за≥нтересованих ос≥б на п≥дстав≥
договору про наданн¤ еколого-експертних послуг або за р≥шенн¤м
аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни, ”р¤ду јвтономноњ –еспубл≥ки рим,
м≥сцевих –ад чи њх виконавчих ком≥тет≥в.
—татт¤ 14. ќб'Їкти державноњ еколог≥чноњ експертизи
ƒержавн≥й еколог≥чн≥й експертиз≥ п≥дл¤гають:
1) державн≥ ≥нвестиц≥йн≥ програми, проекти схем розвитку ≥
розм≥щенн¤ продуктивних сил, розвитку окремих галузей народного
господарства;
2) проекти генеральних план≥в населених пункт≥в, схем
районного плануванн¤, схем генеральних план≥в промислових вузл≥в,
схем розм≥щенн¤ п≥дприЇмств у промислових вузлах ≥ районах, схем
упор¤дкуванн¤ промисловоњ забудови, ≥нша передпланова ≥
передпроектна документац≥¤;
3) ≥нвестиц≥йн≥ проекти, техн≥ко-економ≥чн≥ обгрунтуванн¤ ≥
розрахунки, проекти ≥ робоч≥ проекти на буд≥вництво нових та
розширенн¤, реконструкц≥ю, техн≥чне переозброЇнн¤ д≥ючих
п≥дприЇмств; документац≥¤ по перепроф≥люванню, консервац≥њ та
л≥кв≥дац≥њ д≥ючих п≥дприЇмств, окремих цех≥в, виробництв та ≥нших
промислових ≥ господарських об'Їкт≥в, ¤к≥ можуть негативно
впливати на стан навколишнього природного середовища, в тому числ≥
в≥йськового та оборонного призначенн¤;
4) проекти законодавчих та ≥нших нормативно-правових акт≥в,
що регулюють в≥дносини в галуз≥ забезпеченн¤ еколог≥чноњ (в тому
числ≥ рад≥ац≥йноњ) безпеки, охорони навколишнього природного
середовища ≥ використанн¤ природних ресурс≥в, д≥¤льност≥, що може
негативно впливати на стан навколишнього природного середовища;
( ѕункт 4 частини першоњ статт≥ 14 ≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з
«аконом N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
5) документац≥¤ по впровадженню новоњ техн≥ки, технолог≥й,
матер≥ал≥в ≥ речовин (у тому числ≥ тих, що закуповуютьс¤ за
кордоном), ¤к≥ можуть створити потенц≥йну загрозу навколишньому
природному середовищу. ( ѕункт 5 частини першоњ статт≥ 14 ≥з
зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з «аконом N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д
06.04.2000 )
¬≥дпов≥дно до р≥шень аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни, ”р¤ду
јвтономноњ –еспубл≥ки рим, м≥сцевих –ад чи њх виконавчих
ком≥тет≥в державн≥й еколог≥чн≥й експертиз≥ можуть п≥дл¤гати
еколог≥чн≥ ситуац≥њ, що склалис¤ в окремих населених пунктах ≥
рег≥онах, а також д≥юч≥ об'Їкти та комплекси, в тому числ≥
в≥йськового та оборонного призначенн¤, що мають значний негативний
вплив на стан навколишнього природного середовища. ( „астина друга
статт≥ 14 ≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з «аконом N 1642-III
( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
—татт¤ 15. —пец≥альн≥ вимоги до документац≥њ на об'Їкти
державноњ еколог≥чноњ експертизи
¬ документац≥њ на об'Їкти державноњ еколог≥чноњ експертизи
повинн≥ передбачатис¤:
1) комплексна еколого-економ≥чна оц≥нка впливу запланованоњ
чи зд≥йснюваноњ д≥¤льност≥ на стан навколишнього природного
середовища, використанн¤ ≥ в≥дтворенн¤ природних ресурс≥в,
оформлена у вигл¤д≥ окремого тому (книги, розд≥лу) документац≥њ ≥
«а¤ви про еколог≥чн≥ насл≥дки д≥¤льност≥; ( ѕункт 1 частини першоњ
статт≥ 15 ≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з «аконом N 1642-III
( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
2) обгрунтуванн¤ впровадженн¤ сучасних, досконалих
нематер≥ало- ≥ неенергоЇмних, мало- ≥ безв≥дх≥дних технолог≥чних
процес≥в;
3) забезпеченн¤ комплексноњ переробки, утил≥зац≥њ ≥
ефективного використанн¤ в≥дход≥в виробництва;
4) заходи щодо економ≥њ водних ресурс≥в, забезпеченн¤
ефективноњ очистки вс≥х вид≥в ст≥чних вод, а також њх використанн¤
дл¤ техн≥чних потреб без скиданн¤ цих вод у природн≥ водотоки ≥
водойми;
5) д≥Їв≥сть ≥ досконал≥сть передбачуваних заход≥в щодо
охорони атмосферного пов≥тр¤ в≥д забрудненн¤;
6) забезпеченн¤ збереженн¤, охорони ≥ в≥дтворенн¤ об'Їкт≥в
рослинного ≥ тваринного св≥ту та природно-запов≥дного фонду;
7) забезпеченн¤ захисту населенн¤ ≥ навколишнього природного
середовища в≥д шк≥дливого впливу антропогенних ф≥зичних, х≥м≥чних
та б≥олог≥чних фактор≥в.
ƒокументац≥¤, що подаЇтьс¤ на об'Їкти державноњ еколог≥чноњ
експертизи, повинна бути у встановленому пор¤дку погоджена з
за≥нтересованими органами та м≥стити оц≥нку можливих соц≥альних
насл≥дк≥в.
«амовники державноњ еколог≥чноњ експертизи зобов'¤зан≥
п≥дготувати «а¤ву про еколог≥чн≥ насл≥дки д≥¤льност≥ та матер≥али,
на ¤ких вона грунтуЇтьс¤.
—татт¤ 16. √ромадська еколог≥чна експертиза
√ромадська еколог≥чна експертиза може зд≥йснюватис¤ в
будь-¤к≥й сфер≥ д≥¤льност≥, що потребуЇ еколог≥чного
обгрунтуванн¤, за ≥н≥ц≥ативою громадських орган≥зац≥й чи ≥нших
громадських формувань.
√ромадська еколог≥чна експертиза може зд≥йснюватис¤ одночасно
з державною еколог≥чною експертизою шл¤хом створенн¤ на
добров≥льних засадах тимчасових або пост≥йних еколого-експертних
колектив≥в громадських орган≥зац≥й чи ≥нших громадських формувань.
—татт¤ 17. ≤нш≥ еколог≥чн≥ експертизи
≤нш≥ еколог≥чн≥ експертизи можуть зд≥йснюватис¤ за
≥н≥ц≥ативою за≥нтересованих юридичних ≥ ф≥зичних ос≥б на
догов≥рн≥й основ≥ ≥з спец≥ал≥зованими еколого-експертними органами
≥ формуванн¤ми.
ѕрим≥рний догов≥р про наданн¤ еколого-експертних послуг
затверджуЇтьс¤ спец≥ально уповноваженим центральним органом
виконавчоњ влади з питань еколог≥њ та природних ресурс≥в.
– о з д ≥ л III
ƒ≈–∆ј¬Ќ≈ –≈√”Ћё¬јЌЌя “ј ”ѕ–ј¬Ћ≤ЌЌя ¬ √јЋ”«≤
≈ ќЋќ√≤„Ќќѓ ≈ —ѕ≈–“»«»
—татт¤ 18. омпетенц≥¤ ¬ерховноњ –ади ”крањни в галуз≥
еколог≥чноњ експертизи
ƒо в≥данн¤ ¬ерховноњ –ади ”крањни в галуз≥ еколог≥чноњ
експертизи належить:
1) законодавче регулюванн¤ в≥дносин у галуз≥ еколог≥чноњ
експертизи;
2) визначенн¤ основних принцип≥в ≥ пор¤дку зд≥йсненн¤
державноњ, громадськоњ та ≥нших еколог≥чних експертиз;
3) вир≥шенн¤ ≥нших питань у галуз≥ еколог≥чноњ експертизи.
—татт¤ 19. омпетенц≥¤ ¬ерховноњ –ади јвтономноњ –еспубл≥ки
рим у галуз≥ еколог≥чноњ експертизи
ƒо в≥данн¤ ¬ерховноњ –ади јвтономноњ –еспубл≥ки рим у
пор¤дку, встановленому цим «аконом та ≥ншими актами законодавства,
належить:
1) координац≥¤ д≥¤льност≥ суб'Їкт≥в еколог≥чноњ експертизи;
2) зд≥йсненн¤ контролю за дотриманн¤м законодавства про
еколог≥чну експертизу;
3) вир≥шенн¤ ≥нших питань у галуз≥ еколог≥чноњ експертизи у
межах своЇњ компетенц≥њ.
—татт¤ 20. ќргани державного управл≥нн¤ в галуз≥ еколог≥чноњ
експертизи
ƒержавне управл≥нн¤ в галуз≥ еколог≥чноњ експертизи
зд≥йснюють аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни, ”р¤д јвтономноњ –еспубл≥ки
рим, м≥сцев≥ –ади, органи виконавчоњ влади на м≥сц¤х, спец≥ально
уповноважений центральний орган виконавчоњ влади з питань еколог≥њ
та природних ресурс≥в ¤к спец≥ально уповноважений орган у ц≥й
галуз≥ ≥ його органи на м≥сц¤х та ≥нш≥ органи державноњ виконавчоњ
влади в≥дпов≥дно до законодавства ”крањни. ( —татт¤ 20 ≥з зм≥нами,
внесеними зг≥дно ≥з «аконом N 1642-III ( 1642-14 )
в≥д 06.04.2000 )
—татт¤ 21. омпетенц≥¤ аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в галуз≥
еколог≥чноњ експертизи
аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни в галуз≥ еколог≥чноњ експертизи:
1) призначаЇ проведенн¤ державноњ еколог≥чноњ експертизи
еколог≥чних ситуац≥й та д≥ючих об'Їкт≥в ≥ комплекс≥в, негативний
вплив ¤ких на стан навколишнього природного середовища поширюЇтьс¤
або може поширюватис¤ за меж≥ одн≥Їњ област≥ чи за меж≥ јвтономноњ
–еспубл≥ки рим;
2) призначаЇ проведенн¤ додатковоњ державноњ еколог≥чноњ
експертизи зазначених у пункт≥ 1 ц≥Їњ статт≥ об'Їкт≥в еколог≥чноњ
експертизи;
3) визначаЇ пор¤док передач≥ документац≥њ на державну
еколог≥чну експертизу;
4) затверджуЇ перел≥к вид≥в д≥¤льност≥ та об'Їкт≥в, що
становл¤ть п≥двищену еколог≥чну небезпеку;
5) зд≥йснюЇ й ≥нш≥ функц≥њ в галуз≥ еколог≥чноњ експертизи в
межах своЇњ компетенц≥њ.
—татт¤ 22. омпетенц≥¤ ”р¤ду јвтономноњ –еспубл≥ки рим у
галуз≥ еколог≥чноњ експертизи
”р¤д јвтономноњ –еспубл≥ки рим у пор¤дку, встановленому цим
«аконом та ≥ншими законодавчими актами:
1) приймаЇ р≥шенн¤ про проведенн¤ державноњ еколог≥чноњ
експертизи еколог≥чних ситуац≥й та д≥ючих об'Їкт≥в ≥ комплекс≥в,
негативний вплив ¤ких на стан навколишнього природного середовища
поширюЇтьс¤ за меж≥ одного району;
2) призначаЇ проведенн¤ додатковоњ державноњ еколог≥чноњ
експертизи зазначених у пункт≥ 1 ц≥Їњ статт≥ об'Їкт≥в еколог≥чноњ
експертизи;
3) вир≥шуЇ ≥нш≥ питанн¤ у галуз≥ еколог≥чноњ експертизи в
межах своЇњ компетенц≥њ.
—татт¤ 23. омпетенц≥¤ м≥сцевих –ад у
галуз≥ еколог≥чноњ експертизи
ћ≥сцев≥ –ади в межах в≥дпов≥дноњ територ≥њ у пор¤дку,
встановленому цим «аконом та ≥ншими законодавчими актами:
1) приймають р≥шенн¤ ≥ орган≥зують у раз≥ необх≥дност≥
проведенн¤ еколог≥чноњ експертизи;
2) визначають граничн≥ розм≥ри в≥драхувань на проведенн¤
еколог≥чних експертиз з в≥дпов≥дних позабюджетних фонд≥в охорони
навколишнього природного середовища;
3) координують д≥¤льн≥сть суб'Їкт≥в еколог≥чноњ експертизи;
4) спри¤ють ≥нформуванню населенн¤ про результати еколог≥чних
експертиз;
5) зд≥йснюють контроль за дотриманн¤м вимог законодавства про
еколог≥чну експертизу;
6) вир≥шують ≥нш≥ питанн¤ у галуз≥ еколог≥чноњ експертизи в
межах своЇњ компетенц≥њ.
ќкрем≥ повноваженн¤ щодо регулюванн¤ в≥дносин у галуз≥
еколог≥чноњ експертизи м≥сцев≥ –ади можуть делегувати своњм
виконавчим ком≥тетам.
—татт¤ 24. омпетенц≥¤ спец≥ально уповноваженого
центрального органу виконавчоњ влади з питань
еколог≥њ та природних ресурс≥в
в галуз≥ еколог≥чноњ експертизи
ƒо в≥данн¤ спец≥ально уповноваженого центрального органу
виконавчоњ влади з питань еколог≥њ та природних ресурс≥в ≥ його
орган≥в на м≥сц¤х належить:
1) зд≥йсненн¤ державноњ еколог≥чноњ експертизи, в тому числ≥
додатковоњ;
2) затвердженн¤ у встановленому пор¤дку нормативно-техн≥чних
та ≥нструктивно-методичних документ≥в у галуз≥ еколог≥чноњ
експертизи;
3) формуванн¤ системи ≥ структури експертних п≥дрозд≥л≥в у
склад≥ ћ≥н≥стерства та його орган≥в на м≥сц¤х;
4) створенн¤ у встановленому пор¤дку спец≥ал≥зованих установ
≥ орган≥зац≥й, необх≥дних дл¤ науково-техн≥чного забезпеченн¤
державноњ еколог≥чноњ експертизи;
5) залученн¤ спец≥ал≥ст≥в ≥ науковц≥в до проведенн¤ державноњ
еколог≥чноњ експертизи;
6) зд≥йсненн¤ заход≥в щодо забезпеченн¤ еколого-експертних
п≥дрозд≥л≥в, установ ≥ орган≥зац≥й висококвал≥ф≥кованими
фах≥вц¤ми, вдосконаленн¤ експертноњ д≥¤льност≥, форм ≥ метод≥в
еколого-експертного анал≥зу та оц≥нки об'Їкт≥в еколог≥чноњ
експертизи;
7) координац≥¤ еколого-експертноњ д≥¤льност≥, зд≥йсненн¤
методичного кер≥вництва з питань проведенн¤ еколог≥чноњ експертизи
незалежно в≥д њњ форм;
8) узагальненн¤ практики проведенн¤ еколог≥чноњ експертизи,
застосуванн¤ нов≥тн≥х форм ≥ метод≥в еколого-експертного анал≥зу
та оц≥нки;
9) зд≥йсненн¤ ≥нших функц≥й у галуз≥ еколог≥чноњ експертизи
в≥дпов≥дно до законодавства ”крањни.
—татт¤ 25. омпетенц≥¤ статутних орган≥в об'Їднань громад¤н
та ≥нших громадських формувань у галуз≥
еколог≥чноњ експертизи
омпетенц≥¤ статутних орган≥в об'Їднань громад¤н та ≥нших
громадських формувань у галуз≥ еколог≥чноњ експертизи визначаЇтьс¤
њх статутними документами в≥дпов≥дно до законодавства ”крањни.
—татт¤ 26. ≈кспертн≥ та консультативн≥ ради еколог≥чноњ
експертизи
≈кспертн≥ та консультативн≥ ради еколог≥чноњ експертизи
можуть утворюватис¤ на добров≥льних засадах при державних
еколого-експертних органах, об'Їднанн¤х громад¤н та ≥нших
формуванн¤х з прац≥вник≥в науково-досл≥дних установ, вуз≥в,
висококвал≥ф≥кованих спец≥ал≥ст≥в - практик≥в народного
господарства, представник≥в громадськост≥ та засоб≥в масовоњ
≥нформац≥њ.
“ипове положенн¤ про експертн≥ та консультативн≥ ради
еколог≥чноњ експертизи затверджуЇтьс¤ спец≥ально уповноваженим
центральним органом виконавчоњ влади з питань еколог≥њ та
природних ресурс≥в.
– о з д ≥ л IV
—“ј“”— ≈ —ѕ≈–“ј ≈ ќЋќ√≤„Ќќѓ ≈ —ѕ≈–“»«»
—татт¤ 27. ≈ксперт еколог≥чноњ експертизи
≈кспертом еколог≥чноњ експертизи може бути спец≥ал≥ст, ¤кий
маЇ вищу осв≥ту, в≥дпов≥дну спец≥альн≥сть, квал≥ф≥кац≥ю ≥
профес≥йн≥ знанн¤, волод≥Ї навичками анал≥зу експертноњ ≥нформац≥њ
≥ методикою еколого-експертноњ оц≥нки, а також маЇ практичний
досв≥д у в≥дпов≥дн≥й галуз≥ не менше трьох рок≥в.
—татт¤ 28. ѕрава експерта державноњ еколог≥чноњ експертизи
≈ксперт державноњ еколог≥чноњ експертизи маЇ право:
1) одержувати на свою вимогу в≥домост≥ та матер≥али,
необх≥дн≥ дл¤ проведенн¤ еколог≥чноњ експертизи;
2) ставити питанн¤ про в≥дхиленн¤ поданих на еколог≥чну
експертизу матер≥ал≥в, ¤к≥ не в≥дпов≥дають вимогам
природоохоронного законодавства, еколог≥чним стандартам ≥
нормативам та врахуванн¤ ¤ких потребуЇ додаткових досл≥джень,
пошукових роб≥т чи вид≥ленн¤ додаткових кап≥таловкладень;
3) вносити пропозиц≥њ про залученн¤ до проведенн¤ еколог≥чноњ
експертизи висококвал≥ф≥кованих спец≥ал≥ст≥в, науковц≥в, створенн¤
належноњ матер≥ально-техн≥чноњ та ≥нформац≥йноњ бази;
4) на викладенн¤ особистоњ думки щодо висновк≥в проведеноњ
еколог≥чноњ експертизи.
—татт¤ 29. ќбов'¤зки експерта еколог≥чноњ експертизи
≈ксперт еколог≥чноњ експертизи зобов'¤заний:
1) дотримувати встановлених строк≥в та пор¤дку зд≥йсненн¤
еколог≥чноњ експертизи, норм ≥ вимог законодавства про охорону
навколишнього природного середовища, рац≥ональне використанн¤ ≥
в≥дтворенн¤ природних ресурс≥в, забезпеченн¤ еколог≥чноњ безпеки;
2) забезпечувати всеб≥чне, комплексне, об'Їктивне, ¤к≥сне ≥
ефективне проведенн¤ еколог≥чноњ експертизи;
3) своЇчасно готувати обгрунтован≥ та об'Їктивн≥ висновки;
4) обгрунтовувати пропозиц≥њ про поверненн¤ документац≥њ на
об'Їкти еколог≥чноњ експертизи на доопрацюванн¤;
5) вносити в≥дпов≥дн≥ пропозиц≥њ щодо вдосконаленн¤ форм ≥
метод≥в проведенн¤ еколог≥чноњ експертизи;
6) за¤вл¤ти самов≥дв≥д за на¤вност≥ особистоњ
за≥нтересованост≥ щодо конкретного об'Їкта еколог≥чноњ експертизи.
—татт¤ 30. √арант≥њ незалежност≥ експерта еколог≥чноњ
експертизи
Ќезалежн≥сть експерта еколог≥чноњ експертизи забезпечуЇтьс¤:
1) проведенн¤м еколог≥чноњ експертизи у встановленому
законодавством пор¤дку;
2) виконанн¤м еколого-експертних функц≥й в≥дпов≥дно до вимог
законодавства незалежно в≥д розпор¤джень посадових ос≥б державних
орган≥в, об'Їднань громад¤н та ≥нших формувань;
3) свободою вибору форм ≥ метод≥в еколого-експертного анал≥зу
≥ оц≥нки та викладенн¤ особистоњ думки з питань проведеного
анал≥зу;
4) забороною втручатис¤ будь-кому в проведенн¤ еколог≥чноњ
експертизи, за вин¤тком випадк≥в порушенн¤ експертом вимог
законодавства;
5) захистом порушених прав експерта у встановленому
законодавством пор¤дку.
– о з д ≥ л V
ѕ–ј¬ј “ј ќЅќ¬'я« » «јћќ¬Ќ» ≤¬ ≈ ќЋќ√≤„Ќќѓ ≈ —ѕ≈–“»«»
—татт¤ 31. ѕрава замовник≥в еколог≥чноњ експертизи
«амовники еколог≥чноњ експертизи мають право:
1) порушувати в≥дпов≥дн≥ клопотанн¤ та одержувати
консультац≥њ;
2) надавати суб'Їктам еколог≥чноњ експертизи письмов≥ чи усн≥
по¤сненн¤, зауваженн¤, пропозиц≥њ щодо об'Їкт≥в еколог≥чноњ
експертизи чи з окремих њх р≥шень та обгрунтувань;
3) знайомитис¤ з висновками еколог≥чноњ експертизи;
4) клопотати про проведенн¤ додатковоњ еколог≥чноњ
експертизи;
5) одержувати ≥нформац≥ю про х≥д проведенн¤ еколог≥чноњ
експертизи;
6) зд≥йснювати й ≥нш≥ функц≥њ в галуз≥ еколог≥чноњ експертизи
в пор¤дку, встановленому законодавством.
—татт¤ 32. ќбов'¤зки замовник≥в еколог≥чноњ експертизи
«амовники еколог≥чноњ експертизи зобов'¤зан≥:
1) подавати на еколог≥чну експертизу необх≥дн≥ матер≥али на
об'Їкти еколог≥чноњ експертизи ≥ висновки щодо попередньоњ оц≥нки
њх впливу на навколишнЇ природне середовище; ( ѕункт 1 статт≥ 32
≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з «аконом N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д
06.04.2000 )
2) спри¤ти суб'Їктам еколог≥чноњ експертизи в об'Їктивному ≥
комплексному розгл¤д≥ об'Їкт≥в еколог≥чноњ експертизи та њх
науково обгрунтован≥й оц≥нц≥;
3) надавати суб'Їктам еколог≥чноњ експертизи необх≥дн≥
додатков≥ в≥домост≥ та матер≥али;
4) своЇчасно вносити до документац≥њ на об'Їкти еколог≥чноњ
експертизи необх≥дн≥ корективи ≥ зм≥ни, що не потребують
конструктивних досл≥джень ≥ розрахунк≥в, оплачувати виконан≥
еколого-експертн≥ роботи зг≥дно з договорами;
5) виконувати вимоги висновк≥в еколог≥чноњ експертизи;
6) вир≥шувати ≥нш≥ питанн¤ в≥дпов≥дно до законодавства
”крањни.
– о з д ≥ л VI
ѕќ–яƒќ ѕ–ќ¬≈ƒ≈ЌЌя ≈ ќЋќ√≤„Ќќѓ ≈ —ѕ≈–“»«»
—татт¤ 33. ѕроцедура проведенн¤ еколог≥чноњ експертизи
ѕроцедура проведенн¤ еколог≥чноњ експертизи передбачаЇ
вир≥шенн¤ еколого-експертними органами чи формуванн¤ми завдань
експертного досл≥дженн¤ ≥ оц≥нку об'Їкт≥в еколог≥чноњ експертизи,
п≥дготовку обгрунтованого об'Їктивного еколого-експертного
висновку.
ѕроцедура проведенн¤ еколог≥чноњ експертизи передбачаЇ:
1) перев≥рку на¤вност≥ та повноти необх≥дних матер≥ал≥в ≥
рекв≥зит≥в на об'Їкти еколог≥чноњ експертизи та створенн¤
еколого-експертних ком≥с≥й (груп) в≥дпов≥дно до вимог
законодавства (п≥дготовча стад≥¤);
2) анал≥тичне опрацюванн¤ матер≥ал≥в еколог≥чноњ експертизи,
в раз≥ необх≥дност≥ натурн≥ обстеженн¤ ≥ проведенн¤ на њх основ≥
пор≥вн¤льного анал≥зу ≥ часткових оц≥нок ступен¤ еколог≥чноњ
безпеки, достатност≥ та ефективност≥ еколог≥чних обгрунтувань
д≥¤льност≥ об'Їкт≥в еколог≥чноњ експертизи (основна стад≥¤);
3) узагальненн¤ окремих експертних досл≥джень одержаноњ
≥нформац≥њ та насл≥дк≥в д≥¤льност≥ об'Їкт≥в експертизи, п≥дготовку
висновку еколог≥чноњ експертизи та поданн¤ його за≥нтересованим
органам ≥ особам (заключна стад≥¤).
—татт¤ 34. ”мови ≥ п≥дстави проведенн¤ державноњ
еколог≥чноњ експертизи
ƒержавна еколог≥чна експертиза проводитьс¤ у раз≥:
1) на¤вноњ або можливоњ потенц≥йноњ небезпеки об'Їкт≥в
еколог≥чноњ експертизи дл¤ навколишнього природного середовища;
( ѕункт 1 частини першоњ статт≥ 34 ≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з
«аконом N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
2) прийн¤тт¤ в≥дпов≥дного р≥шенн¤ аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в
”крањни, ”р¤дом јвтономноњ –еспубл≥ки рим, м≥сцевими –адами
чи њх виконавчими ком≥тетами, судом та правоохоронними органами
в≥дпов≥дно до законодавства;
3) обумовленост≥ загальнодержавними еколог≥чними ≥нтересами.
ƒержавна еколог≥чна експертиза вид≥в д≥¤льност≥ та об'Їкт≥в,
що становл¤ть п≥двищену еколог≥чну небезпеку, проводитьс¤ п≥сл¤
оголошенн¤ замовником через засоби масовоњ ≥нформац≥њ «а¤ви про
еколог≥чн≥ насл≥дки д≥¤льност≥ ≥ поданн¤ еколого-експертним
органам комплекту документ≥в з обгрунтуванн¤м оц≥нки впливу на
навколишнЇ природне середовище.
ѕор¤док передач≥ документац≥њ на державну еколог≥чну
експертизу визначаЇтьс¤ аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
—татт¤ 35. «а¤ва про еколог≥чн≥ насл≥дки д≥¤льност≥
«а¤ва про еколог≥чн≥ насл≥дки д≥¤льност≥ повинна м≥стити
в≥домост≥ про мету ≥ засоби зд≥йсненн¤ д≥¤льност≥, суттЇв≥
фактори, що впливають чи можуть впливати на стан навколишнього
природного середовища з урахуванн¤м можливих екстремальних
ситуац≥й, к≥льк≥сн≥ та ¤к≥сн≥ показники оц≥нки р≥вн≥в еколог≥чного
ризику такоњ д≥¤льност≥, заходи, що гарантують зд≥йсненн¤
д≥¤льност≥ в≥дпов≥дно до еколог≥чних стандарт≥в ≥ норматив≥в, та
зобов'¤занн¤ замовника еколог≥чноњ експертизи щодо забезпеченн¤
вимог еколог≥чноњ безпеки при зд≥йсненн≥ д≥¤льност≥.
—татт¤ 36. ¬имоги до матер≥ал≥в оц≥нки впливу на
навколишнЇ природне середовище
” матер≥алах оц≥нки впливу на навколишнЇ природне середовище
запланованоњ чи зд≥йснюваноњ д≥¤льност≥ обгрунтовуютьс¤ њњ
доц≥льн≥сть та способи реал≥зац≥њ, можлив≥ альтернативн≥ вар≥анти
р≥шень, характеристика стану навколишнього природного середовища
територ≥њ, види та р≥вн≥ впливу на нього в нормальних ≥
екстремальних умовах, можлив≥ зм≥ни його ¤к≥сного стану,
еколого-економ≥чн≥ насл≥дки д≥¤льност≥, заходи щодо зменшенн¤
р≥вн¤ еколог≥чного ризику ≥ забезпеченн¤ вимог еколог≥чноњ
безпеки.
—татт¤ 37. Ўл¤хи проведенн¤ державноњ еколог≥чноњ експертизи
ƒержавна еколог≥чна експертиза проводитьс¤ шл¤хом:
1) анал≥зу ≥ оц≥нки об'Їкт≥в еколог≥чноњ експертизи - групами
спец≥ал≥ст≥в еколого-експертних п≥дрозд≥л≥в чи спец≥ал≥зованих
установ ≥ орган≥зац≥й орган≥в спец≥ально уповноваженого
центрального органу виконавчоњ влади з питань еколог≥њ та
природних ресурс≥в; ( ѕункт 1 статт≥ 37 ≥з зм≥нами, внесеними
зг≥дно ≥з «аконом N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
2) еколого-експертних досл≥джень ≥ оц≥нки об'Їкт≥в
еколог≥чноњ експертизи - спец≥ально створюваними ком≥с≥¤ми ≥з
залученн¤м фах≥вц≥в - практик≥в та науковц≥в ≥нших п≥дприЇмств,
установ ≥ орган≥зац≥й;
3) створенн¤ спец≥ально уповноваженим центральним органом
виконавчоњ влади з питань еколог≥њ та природних ресурс≥в сп≥льно з
≥ншими органами державноњ виконавчоњ влади м≥жгалузевих експертних
ком≥с≥й;
4) залученн¤ на догов≥рних засадах ≥нших спец≥ал≥зованих
орган≥зац≥й дл¤ попереднього експертного розгл¤ду та п≥дготовки
в≥дпов≥дних пропозиц≥й.
—татт¤ 38. —троки проведенн¤ державноњ еколог≥чноњ
експертизи
√раничн≥ строки проведенн¤ державноњ еколог≥чноњ експертизи
об'Їкт≥в:
1) групами спец≥ал≥ст≥в еколого-експертних п≥дрозд≥л≥в,
установ чи орган≥зац≥й спец≥ально уповноваженого центрального
органу виконавчоњ влади з питань еколог≥њ та природних ресурс≥в -
до 45 календарних дн≥в з продовженн¤м у раз≥ потреби до 60 дн≥в, а
у вин¤ткових випадках, залежно в≥д складност≥ проблеми, - до 120
дн≥в;
2) спец≥ально створеними м≥жгалузевими еколого-експертними
ком≥с≥¤ми чи ≥ншими спец≥ал≥зованими орган≥зац≥¤ми - до 90
календарних дн≥в;
3) за доопрацьованими матер≥алами в≥дпов≥дно до висновк≥в
попередньоњ еколог≥чноњ експертизи - до 30 календарних дн≥в.
ѕочатком державноњ еколог≥чноњ експертизи вважаЇтьс¤ день
поданн¤ еколого-експертному органу комплекту необх≥дних матер≥ал≥в
≥ документ≥в, а у раз≥ необх≥дност≥ - ≥ додатковоњ
науково-досл≥дноњ ≥нформац≥њ з тих питань, що виникли п≥д час
проведенн¤ експертизи.
—татт¤ 39. ¬исновки державноњ еколог≥чноњ експертизи
¬исновки державноњ еколог≥чноњ експертизи повинн≥ м≥стити
оц≥нку еколог≥чноњ допустимост≥ ≥ можливост≥ прийн¤тт¤ р≥шень щодо
об'Їкта еколог≥чноњ експертизи та враховувати соц≥ально-економ≥чн≥
насл≥дки.
ѕозитивн≥ висновки державноњ еколог≥чноњ експертизи п≥сл¤
затвердженн¤ њх спец≥ально уповноваженим центральним органом
виконавчоњ влади з питань еколог≥њ та природних ресурс≥в чи його
органами на м≥сц¤х Ї п≥дставою дл¤ в≥дкритт¤ ф≥нансуванн¤ проект≥в
≥ програм чи д≥¤льност≥.
–еал≥зац≥¤ проект≥в ≥ програм чи д≥¤льност≥ без позитивних
висновк≥в державноњ еколог≥чноњ експертизи заборон¤Їтьс¤.
¬ раз≥ негативноњ оц≥нки об'Їкт≥в державноњ еколог≥чноњ
експертизи замовник зобов'¤заний забезпечити њх доопрацюванн¤
в≥дпов≥дно до вимог еколого-експертного висновку ≥ своЇчасну
передачу матер≥ал≥в на додаткову державну еколог≥чну експертизу.
—татт¤ 40. —трок д≥њ висновк≥в державноњ еколог≥чноњ
експертизи
ѕозитивний висновок державноњ еколог≥чноњ експертизи Ї
д≥йсним прот¤гом трьох рок≥в в≥д дн¤ його видач≥.
якщо за цей час не розпочато реал≥зац≥ю р≥шенн¤ щодо об'Їкта
державноњ еколог≥чноњ експертизи, то в≥н п≥дл¤гаЇ нов≥й державн≥й
еколог≥чн≥й експертиз≥.
—татт¤ 41. ќголошенн¤ «а¤ви про проведенн¤ громадськоњ
еколог≥чноњ експертизи
« метою ≥нформуванн¤ населенн¤ та погодженн¤ д≥й з ≥ншими
об'Їднанн¤ми громад¤н суб'Їкти громадськоњ еколог≥чноњ експертизи
оголошують через засоби масовоњ ≥нформац≥њ «а¤ву про проведенн¤
громадськоњ еколог≥чноњ експертизи, в ¤к≥й зазначаютьс¤ в≥домост≥
про склад громадського еколого-експертного формуванн¤, перел≥к
спец≥ал≥ст≥в, залучених до участ≥ в експертиз≥, об'Їкт еколог≥чноњ
експертизи, строки њњ проведенн¤.
«а¤ва про проведенн¤ громадськоњ еколог≥чноњ експертизи
подаЇтьс¤ до в≥дпов≥дних м≥сцевих –ад, орган≥в державноњ
виконавчоњ влади та державноњ еколог≥чноњ експертизи.
—татт¤ 42. ¬исновки громадськоњ еколог≥чноњ експертизи
¬исновки громадськоњ еколог≥чноњ експертизи можуть бути
висв≥тлен≥ у засобах масовоњ ≥нформац≥њ ≥ над≥слан≥ в≥дпов≥дним
–адам, органам виконавчоњ влади на м≥сц¤х, органам державноњ
еколог≥чноњ експертизи, ≥ншим за≥нтересованим органам ≥ особам та
замовникам об'Їкт≥в еколог≥чноњ експертизи, стосовно ¤ких вона
проводилас¤.
¬исновки громадськоњ еколог≥чноњ експертизи можуть
враховуватис¤ при проведенн≥ державноњ еколог≥чноњ експертизи, а
також органами, що приймають р≥шенн¤ про реал≥зац≥ю об'Їкта
експертизи.
—татт¤ 43. «м≥ст висновк≥в еколог≥чноњ експертизи
¬исновки еколог≥чноњ експертизи складаютьс¤ з вступноњ
(протокольноњ), констатуючоњ (описовоњ) та заключноњ
(оц≥ночно-узагальнюючоњ) частин.
” вступн≥й частин≥ м≥ст¤тьс¤ дан≥ про орган, що проводив
еколог≥чну експертизу, склад експерт≥в, час проведенн¤,
найменуванн¤ об'Їкта еколог≥чноњ експертизи, його к≥льк≥сн≥ та
¤к≥сн≥ показники, в≥домост≥ про виконавц≥в ≥ замовник≥в
еколог≥чноњ експертизи та про орган, ¤кий приймаЇ р≥шенн¤ щодо
реал≥зац≥њ об'Їкта еколог≥чноњ експертизи.
” констатуюч≥й частин≥ подаЇтьс¤ коротка характеристика вид≥в
запланованоњ чи зд≥йснюваноњ д≥¤льност≥, њњ впливу на стан
навколишнього природного середовища, ступен¤ еколог≥чного ризику
в≥дпов≥дних заход≥в, спр¤мованих на нейтрал≥зац≥ю ≥ запоб≥ганн¤
цьому впливов≥, забезпеченн¤ вимог еколог≥чноњ безпеки, охорону
навколишнього природного середовища, рац≥ональне використанн¤ ≥
в≥дтворенн¤ природних ресурс≥в. ( „астина трет¤ статт≥ 43 ≥з
зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з «аконом N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д
06.04.2000 )
” заключн≥й частин≥ м≥ст¤тьс¤ узагальнена оц≥нка об'Їкта
еколог≥чноњ експертизи, зауваженн¤ ≥ пропозиц≥њ щодо вдосконаленн¤
обгрунтуванн¤ його еколог≥чного впливу, висновки щодо схваленн¤,
поверненн¤ на доопрацюванн¤ чи в≥дхиленн¤ його в≥д подальшого
еколого-експертного розгл¤ду з посиланн¤м на в≥дпов≥дн≥ нормативн≥
документи та щодо можливост≥ прийн¤тт¤ р≥шенн¤ про подальшу
реал≥зац≥ю об'Їкта еколог≥чноњ експертизи.
—татт¤ 44. ќскарженн¤ висновк≥в державноњ еколог≥чноњ
експертизи
ёридичн≥ особи, за≥нтересован≥ в спростуванн≥ висновк≥в
державноњ еколог≥чноњ експертизи або њх окремих положень, подають
обгрунтовану за¤ву до в≥дпов≥дних –ад, орган≥в державноњ
виконавчоњ влади, державноњ еколог≥чноњ експертизи та ≥нших
орган≥в, ¤к≥ приймали р≥шенн¤ про проведенн¤ такоњ експертизи. ¬
раз≥ в≥дмови у розгл¤д≥ за¤ви вони мають право звернутис¤ до суду.
¬≥дпов≥дн≥ –ади, органи державноњ еколог≥чноњ експертизи,
≥нш≥ органи, ¤к≥ приймали р≥шенн¤ про проведенн¤ державноњ
еколог≥чноњ експертизи, зобов'¤зан≥ в м≥с¤чний строк розгл¤нути
подану за¤ву ≥ за на¤вност≥ п≥дстав призначити проведенн¤
додатковоњ державноњ еколог≥чноњ експертизи ≥з залученн¤м
незалежних експерт≥в. ќскарженн¤ висновк≥в державноњ еколог≥чноњ
експертизи не припин¤Ї њх д≥њ.
¬исновки додатковоњ державноњ еколог≥чноњ експертизи Ї
остаточними дл¤ прийн¤тт¤ в≥дпов≥дним органом р≥шенн¤ щодо
подальшоњ реал≥зац≥њ об'Їкта еколог≥чноњ експертизи.
—татт¤ 45. ¬изнанн¤ висновк≥в державноњ еколог≥чноњ
експертизи нед≥йсними
¬исновки державноњ еколог≥чноњ експертизи можуть бути визнан≥
нед≥йсними в судовому пор¤дку в раз≥:
1) порушенн¤ вимог законодавства про проведенн¤ державноњ
еколог≥чноњ експертизи;
2) недотриманн¤ державних сан≥тарних норм, правил,
г≥г≥Їн≥чних норматив≥в, буд≥вельних норм ≥ правил, вимог щодо
охорони навколишнього природного середовища, використанн¤
природних ресурс≥в та забезпеченн¤ еколог≥чноњ безпеки;
3) неврахуванн¤ важливих достов≥рних в≥домостей про стан
еколог≥чноњ ситуац≥њ, що склалас¤ в район≥ (м≥сц≥) реал≥зац≥њ
об'Їкта еколог≥чноњ експертизи, ¤кий може негативно впливати на
стан навколишнього природного середовища, природних ресурс≥в,
здоров'¤ людей;
4) порушенн¤ прав учасник≥в еколого-експертного процесу, ¤кщо
це призвело до неправдивого висновку еколог≥чноњ експертизи.
—татт¤ 46. ќскарженн¤ р≥шень, прийн¤тих на п≥дстав≥
висновк≥в державноњ еколог≥чноњ експертизи
–≥шенн¤, прийн¤т≥ в≥дпов≥дними органами на п≥дстав≥ висновк≥в
державноњ еколог≥чноњ експертизи, можуть бути оскаржен≥
за≥нтересованими юридичними особами до в≥дпов≥дних вищих орган≥в
прот¤гом м≥с¤ц¤ в≥д дн¤ њх прийн¤тт¤, а в раз≥ незгоди з р≥шенн¤ми
цих орган≥в - в судовому пор¤дку в≥дпов≥дно до законодавства
”крањни.
– о з д ≥ л VII
‘≤ЌјЌ—”¬јЌЌя ≈ ќЋќ√≤„Ќќѓ ≈ —ѕ≈–“»«»
—татт¤ 47. ‘≥нансуванн¤ державноњ еколог≥чноњ експертизи
‘≥нансуванн¤ державноњ еколог≥чноњ експертизи зд≥йснюЇтьс¤ њњ
замовником.
ƒержавн≥ еколог≥чн≥ експертизи об'Їкт≥в, що реал≥зуютьс¤ за
рахунок державних кап≥таловкладень, ф≥нансуютьс¤ за рахунок
державного бюджету.
‘≥нансуванн¤ державноњ еколог≥чноњ експертизи еколог≥чних
ситуац≥й та еколог≥чно небезпечних д≥ючих об'Їкт≥в ≥ комплекс≥в,
що проводитьс¤ за р≥шенн¤м аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни, ”р¤ду
јвтономноњ –еспубл≥ки рим, м≥сцевих –ад чи њх виконавчих
ком≥тет≥в, зд≥йснюЇтьс¤ в≥дпов≥дно за рахунок кошт≥в державного
бюджету, бюджету јвтономноњ –еспубл≥ки рим, м≥сцевих бюджет≥в, а
також в≥дпов≥дних позабюджетних фонд≥в охорони навколишнього
природного середовища.
ошти на проведенн¤ державноњ еколог≥чноњ експертизи
об'Їкт≥в, ¤к≥ ф≥нансуютьс¤ за рахунок њњ замовник≥в чи державних
кап≥таловкладень, вид≥л¤ютьс¤ в межах л≥м≥т≥в проектно-кошторисноњ
документац≥њ зг≥дно з нормативами, що встановлюютьс¤ аб≥нетом
ћ≥н≥стр≥в ”крањни.
—татт¤ 48. ‘≥нансуванн¤ ≥нших еколог≥чних експертиз
«амовники ≥нших еколог≥чних експертиз, особи, за≥нтересован≥
в проведенн≥ додаткових експертиз, а також п≥дприЇмства, установи
та орган≥зац≥њ, що експлуатують еколог≥чно небезпечн≥ об'Їкти, ¤к≥
негативно впливають на стан навколишнього природного середовища ≥
здоров'¤ людей, провод¤ть еколог≥чн≥ експертизи за св≥й рахунок
зг≥дно з договорами.
—татт¤ 49. ‘≥нансуванн¤ громадськоњ еколог≥чноњ експертизи
‘≥нансуванн¤ громадськоњ еколог≥чноњ експертизи зд≥йснюЇтьс¤
за рахунок кошт≥в об'Їднань громад¤н, громадських природоохоронних
та ≥нших фонд≥в, а також ц≥льових добров≥льних грошових внеск≥в
громад¤н, п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й.
– о з д ≥ л VIII
¬≤ƒѕќ¬≤ƒјЋ№Ќ≤—“№ «ј ѕќ–”Ў≈ЌЌя «ј ќЌќƒј¬—“¬ј
ѕ–ќ ≈ ќЋќ√≤„Ќ” ≈ —ѕ≈–“»«”
—татт¤ 50. ѕравопорушенн¤ в галуз≥ еколог≥чноњ експертизи
ѕравопорушенн¤ми в галуз≥ еколог≥чноњ експертизи Ї:
1) порушенн¤ встановленого законодавством пор¤дку проведенн¤
еколог≥чноњ експертизи;
2) наданн¤ св≥домо неправдивих в≥домостей про еколог≥чн≥
насл≥дки д≥¤льност≥ об'Їкта еколог≥чноњ експертизи;
3) наданн¤ дозвол≥в на спец≥альне природокористуванн¤;
ф≥нансуванн¤ та реал≥зац≥¤ проект≥в ≥ програм чи д≥¤льност≥, ¤к≥
можуть негативно впливати на стан навколишнього природного
середовища без позитивного висновку еколог≥чноњ експертизи;
( ѕункт 3 частини першоњ статт≥ 50 ≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з
«аконом N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
4) зд≥йсненн¤ еколог≥чноњ експертизи неправоздатними
п≥дприЇмствами, установами, орган≥зац≥¤ми, об'Їднанн¤ми громад¤н
та ≥ншими формуванн¤ми;
5) недотриманн¤ п≥д час реал≥зац≥њ об'Їкта експертизи вимог
щодо охорони навколишнього природного середовища, використанн¤
природних ресурс≥в та забезпеченн¤ еколог≥чноњ безпеки в≥дпов≥дно
до висновку державноњ еколог≥чноњ експертизи;
6) незаконне втручанн¤ будь-кого у проведенн¤ еколог≥чноњ
експертизи;
7) ухиленн¤ в≥д наданн¤ на законну вимогу державних
еколого-експертних орган≥в ≥ формувань необх≥дних в≥домостей ≥
матер≥ал≥в;
8) п≥дготовка св≥домо неправдивого висновку державноњ
еколог≥чноњ експертизи.
ќсоби, винн≥ в порушенн≥ законодавства в галуз≥ еколог≥чноњ
експертизи, прит¤гаютьс¤ в≥дпов≥дно до дисципл≥нарноњ,
адм≥н≥стративноњ, цив≥льноњ чи крим≥нальноњ в≥дпов≥дальност≥.
«аконодавством ”крањни може бути встановлено в≥дпов≥дальн≥сть
≥ за ≥нш≥ правопорушенн¤ в галуз≥ еколог≥чноњ експертизи.
– о з д ≥ л IX
ћ≤∆Ќј–ќƒЌ≈ —ѕ≤¬–ќЅ≤“Ќ»÷“¬ќ ¬ √јЋ”«≤ ≈ ќЋќ√≤„Ќќѓ
≈ —ѕ≈–“»«»
—татт¤ 51. ћ≥жнародне сп≥вроб≥тництво в галуз≥ еколог≥чноњ
експертизи
ћ≥жнародне сп≥вроб≥тництво в галуз≥ еколог≥чноњ експертизи
зд≥йснюЇтьс¤ в≥дпов≥дно до м≥жнародних договор≥в.
якщо м≥жнародним договором, згода на обов'¤зков≥сть ¤кого
надана ¬ерховною –адою ”крањни, встановлено ≥нш≥ правила, н≥ж т≥,
що передбачен≥ законодавством ”крањни про охорону навколишнього
природного середовища, то застосовуютьс¤ правила м≥жнародного
договору ”крањни. ( „астина друга статт≥ 51 ≥з зм≥нами, внесеними
зг≥дно ≥з «аконом N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
ћ≥жнародн≥ еколог≥чн≥ експертизи регламентуютьс¤ м≥жнародними
договорами.
ѕрезидент ”крањни Ћ. ”„ћј
м. ињв, 9 лютого 1995 року
N 45/95-вр