артка документа “екст документа: 45/95-вр  редакц≥¤ в≥д 06.04.2000  ƒокумент дл¤ друку

√ерб ”крањни
                     « ј   ќ Ќ  ”   – ј ѓ Ќ »

                    ѕро еколог≥чну експертизу


( ¬≥домост≥ ¬ерховноњ –ади (¬¬–), 1995, N 8, ст.54 )

( ¬водитьс¤ в д≥ю ѕостановою ¬– N 46/95-вр в≥д 09.02.95,
  ¬¬–, 1995, N 8, ст.55 )

( ≤з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з «аконом
  N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000, ¬¬–, 2000, N 27, ст.213 )


   ( ” текст≥ «акону слова "ћ≥н≥стерство охорони навколишнього
     природного середовища та ¤дерноњ   безпеки  ”крањни"   та
     "ћ≥н≥стерство охорони здоров'¤ ”крањни" в  ус≥х в≥дм≥нках
     зам≥нено в≥дпов≥дно словами  "спец≥ально    уповноважений
     центральний  орган  виконавчоњ влади  з  питань  еколог≥њ
     та   природних ресурс≥в"  та  "спец≥ально   уповноважений
     центральний  орган   виконавчоњ  влади  з питань  охорони
     здоров'¤"  у  в≥дпов≥дних в≥дм≥нках,  а  слова  "народних
     депутат≥в"      виключено       зг≥дно     ≥з     «аконом
     N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )

                          – о з д ≥ л I

                        «ј√јЋ№Ќ≤ ѕќЋќ∆≈ЌЌя

     —татт¤ 1. ≈колог≥чна експертиза в ”крањн≥

     ≈колог≥чна експертиза  в  ”крањн≥  -  вид  науково-практичноњ
д≥¤льност≥    спец≥ально    уповноважених    державних    орган≥в,
еколого-експертних формувань та об'Їднань громад¤н, що грунтуЇтьс¤
на  м≥жгалузевому  еколог≥чному  досл≥дженн≥,  анал≥з≥  та  оц≥нц≥
передпроектних,  проектних  та  ≥нших  матер≥ал≥в  чи    об'Їкт≥в,
реал≥зац≥¤ ≥ д≥¤ ¤ких може негативно впливати або впливаЇ на  стан
навколишнього  природного  середовища,  ≥ спр¤мована на п≥дготовку
висновк≥в   про   в≥дпов≥дн≥сть   запланованоњ   чи   зд≥йснюваноњ
д≥¤льност≥    нормам   ≥   вимогам   законодавства   про   охорону
навколишнього  природного  середовища,  рац≥ональне використанн¤ ≥
в≥дтворенн¤ природних ресурс≥в, забезпеченн¤ еколог≥чноњ безпеки.
(  —татт¤  1  ≥з  зм≥нами,  внесеними зг≥дно ≥з «аконом N 1642-III
( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )

     —татт¤ 2. «аконодавство про еколог≥чну експертизу

     ¬≥дносини в галуз≥  еколог≥чноњ  експертизи  регулюютьс¤  цим
«аконом, «аконом ”крањни  "ѕро  охорону  навколишнього  природного
середовища" ( 1264-12 ) та ≥ншими актами законодавства ”крањни.

     —татт¤ 3. «авданн¤ законодавства про еколог≥чну експертизу

     «авданн¤м  законодавства  про   еколог≥чну    експертизу    Ї
регулюванн¤ сусп≥льних в≥дносин в  галуз≥  еколог≥чноњ  експертизи
дл¤  забезпеченн¤  еколог≥чноњ  безпеки,  охорони    навколишнього
природного середовища, рац≥онального  використанн¤  ≥  в≥дтворенн¤
природних ресурс≥в, захисту еколог≥чних прав та ≥нтерес≥в громад¤н
≥ держави.

     —татт¤ 4. ћета еколог≥чноњ експертизи

     ћетою еколог≥чноњ експертизи Ї запоб≥ганн¤ негативному впливу
антропогенноњ  д≥¤льност≥  на  стан    навколишнього    природного
середовища та здоров'¤ людей, а також оц≥нка  ступен¤  еколог≥чноњ
безпеки  господарськоњ  д≥¤льност≥  та  еколог≥чноњ  ситуац≥њ   на
окремих територ≥¤х ≥ об'Їктах.

     —татт¤ 5. ќсновн≥ завданн¤ еколог≥чноњ експертизи

     ќсновними завданн¤ми еколог≥чноњ експертизи Ї:
     1)  визначенн¤  ступен¤  еколог≥чного  ризику    ≥    безпеки
запланованоњ чи зд≥йснюваноњ д≥¤льност≥;
     2)  орган≥зац≥¤  комплексноњ,  науково  обгрунтованоњ  оц≥нки
об'Їкт≥в еколог≥чноњ експертизи;
     3) встановленн¤  в≥дпов≥дност≥  об'Їкт≥в  експертизи  вимогам
еколог≥чного  законодавства,  буд≥вельних норм ≥ правил; ( ѕункт 3
статт≥  5  ≥з  зм≥нами,  внесеними  зг≥дно  ≥з  «аконом N 1642-III
( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
     4) оц≥нка впливу д≥¤льност≥ об'Їкт≥в  еколог≥чноњ  експертизи
на  стан  навколишнього  природного середовища, ≥ ¤к≥сть природних
ресурс≥в;  (  ѕункт  4  статт≥  5  ≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з
«аконом N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
     5)  оц≥нка  ефективност≥,   повноти,    обгрунтованост≥    та
достатност≥  заход≥в  щодо  охорони    навколишнього    природного
середовища;  (  ѕункт  5  статт≥ 5 ≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з
«аконом N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
     6) п≥дготовка об'Їктивних, всеб≥чно  обгрунтованих  висновк≥в
еколог≥чноњ експертизи.

     —татт¤ 6. ќсновн≥ принципи еколог≥чноњ експертизи

     ќсновними принципами еколог≥чноњ експертизи Ї:
     1)  гарантуванн¤  безпечного  дл¤  житт¤  та  здоров'¤  людей
навколишнього природного середовища;
     2) збалансован≥сть           еколог≥чних,        економ≥чних,
медико-б≥олог≥чних  ≥  соц≥альних    ≥нтерес≥в    та    врахуванн¤
громадськоњ думки;
     3)  наукова  обгрунтован≥сть,  незалежн≥сть,   об'Їктивн≥сть,
комплексн≥сть, вар≥антн≥сть, превентивн≥сть, гласн≥сть;
     4) еколог≥чна безпека,  територ≥ально-галузева  ≥  економ≥чна
доц≥льн≥сть   реал≥зац≥њ    об'Їкт≥в    еколог≥чноњ    експертизи,
запланованоњ чи зд≥йснюваноњ д≥¤льност≥;
     5) державне регулюванн¤;
     6) законн≥сть.

     —татт¤ 7. ќб'Їкти еколог≥чноњ експертизи

     ќб'Їктами еколог≥чноњ експертизи Ї  проекти  законодавчих  та
≥нших  нормативно-правових    акт≥в,    передпроектн≥,    проектн≥
матер≥али, документац≥¤ по впровадженню новоњ техн≥ки, технолог≥й,
матер≥ал≥в, речовин, продукц≥њ, реал≥зац≥¤ ¤ких може призвести  до
порушенн¤  еколог≥чних  норматив≥в,  негативного  впливу  на  стан
навколишнього природного середовища.
     ≈колог≥чн≥й експертиз≥ можуть п≥дл¤гати еколог≥чн≥  ситуац≥њ,
що склалис¤ в окремих населених пунктах ≥ рег≥онах, а також  д≥юч≥
об'Їкти та комплекси, що мають значний негативний  вплив  на  стан
навколишнього природного середовища.
     ¬≥йськов≥, оборонн≥  та  ≥нш≥  об'Їкти,  ≥нформац≥¤  про  ¤к≥
становить державну  таЇмницю,  п≥дл¤гають  еколог≥чн≥й  експертиз≥
в≥дпов≥дно до цього «акону та ≥нших спец≥альних законодавчих акт≥в
”крањни.
(  —татт¤  7  ≥з  зм≥нами,  внесеними зг≥дно ≥з «аконом N 1642-III
( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )

     —татт¤ 8. «агальн≥ вимоги щодо проведенн¤ еколог≥чноњ
               експертизи

     ƒо документац≥њ на об'Їкти еколог≥чноњ  експертизи  додаютьс¤
обгрунтуванн¤ щодо забезпеченн¤ еколог≥чноњ  безпеки  запланованоњ
чи  зд≥йснюваноњ  д≥¤льност≥  з  комплексною   еколого-економ≥чною
оц≥нкою ≥снуючого чи передбачуваного впливу на стан  навколишнього
природного   середовища,   оц≥нкою   еколог≥чного   ризику   та  з
альтернативними  прогнозними  вар≥антами  зменшенн¤  цього впливу.
(  „астина  перша статт≥ 8 ≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з «аконом
N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
     ќсоби, ¤к≥  передають  документац≥ю  на  об'Їкти  еколог≥чноњ
експертизи,  в  раз≥  необх≥дност≥  орган≥зують    ≥    ф≥нансують
проведенн¤ додаткових досл≥джень, пошукових  ≥  експертних  роб≥т,
забезпечують  гласн≥сть  ≥  враховують  громадську   думку    щодо
запланованоњ чи зд≥йснюваноњ д≥¤льност≥, гарантують  достов≥рн≥сть
попередньоњ  оц≥нки  впливу  на навколишнЇ природне середовище, що
в≥дображаЇтьс¤   в   «а¤в≥  про  еколог≥чн≥  насл≥дки  д≥¤льност≥.
(  „астина  друга статт≥ 8 ≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з «аконом
N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )

     —татт¤ 9. —уб'Їкти еколог≥чноњ експертизи

     —уб'Їктами еколог≥чноњ експертизи Ї:
     1)  —пец≥ально  уповноважений  центральний  орган  виконавчоњ
влади  з  питань  еколог≥њ  та  природних ресурс≥в, його органи на
м≥сц¤х,  створюван≥  ними  спец≥ал≥зован≥ установи, орган≥зац≥њ та
еколого-експертн≥ п≥дрозд≥ли чи ком≥с≥њ;
     (  ѕункт  2  статт≥ 9 виключено на п≥дстав≥ «акону N 1642-III
(  1642-14  )  в≥д 06.04.2000 )
     3)  ≥нш≥  державн≥  органи,  м≥сцев≥ –ади ≥ органи виконавчоњ
влади на м≥сц¤х в≥дпов≥дно до законодавства;
     4)  громадськ≥  орган≥зац≥њ  еколог≥чного   спр¤муванн¤    чи
створюван≥ ними спец≥ал≥зован≥ формуванн¤;
     5) ≥нш≥ установи, орган≥зац≥њ та п≥дприЇмства, в  тому  числ≥
≥ноземн≥ юридичн≥ ≥ ф≥зичн≥ особи, ¤к≥ залучаютьс¤  до  проведенн¤
еколог≥чноњ експертизи;
     6) окрем≥ громад¤ни в пор¤дку, передбаченому цим  «аконом  та
≥ншими актами законодавства.

     —татт¤ 10. √ласн≥сть еколог≥чноњ експертизи

     «амовники  еколог≥чноњ  експертизи  об'Їкт≥в,  що  в  процес≥
реал≥зац≥њ  (буд≥вництва,  експлуатац≥њ  тощо)  можуть   негативно
впливати  на стан навколишнього природного середовища, зобов'¤зан≥
оголосити   через   засоби   масовоњ   ≥нформац≥њ  про  проведенн¤
еколог≥чноњ експертизи у спец≥альн≥й «а¤в≥ про еколог≥чн≥ насл≥дки
д≥¤льност≥. ( „астина перша статт≥ 10 ≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно
≥з «аконом N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
     ≈колого-експертн≥  органи  чи  формуванн¤  п≥сл¤   завершенн¤
еколог≥чноњ експертизи пов≥домл¤ють про њњ висновки  через  засоби
масовоњ ≥нформац≥њ.

     —татт¤ 11. ”часть громадськост≥ в процес≥ еколог≥чноњ
                експертизи

     « метою врахуванн¤  громадськоњ  думки  суб'Їкти  еколог≥чноњ
експертизи провод¤ть публ≥чн≥ слуханн¤ або в≥дкрит≥ зас≥данн¤.
     ”часть громадськост≥ в процес≥  еколог≥чноњ  експертизи  може
зд≥йснюватись  шл¤хом  виступ≥в  у  засобах  масовоњ   ≥нформац≥њ,
поданн¤ письмових зауважень, пропозиц≥й ≥ рекомендац≥й,  включенн¤
представник≥в громадськост≥ до складу експертних ком≥с≥й, груп  по
проведенню громадськоњ еколог≥чноњ експертизи.
     ѕ≥дготовка  висновк≥в  еколог≥чноњ  експертизи  ≥   прийн¤тт¤
р≥шень  щодо  подальшоњ  реал≥зац≥њ  (використанн¤,  застосуванн¤,
експлуатац≥њ тощо) об'Їкта еколог≥чноњ експертизи  зд≥йснюютьс¤  з
урахуванн¤м громадськоњ думки.


                          – о з д ≥ л II

                   ‘ќ–ћ» ≈ ќЋќ√≤„Ќќѓ ≈ —ѕ≈–“»«»

     —татт¤ 12. ‘орми еколог≥чноњ експертизи

     ¬  ”крањн≥  зд≥йснюютьс¤  державна,  громадська    та    ≥нш≥
еколог≥чн≥ експертизи.
     ¬исновки державноњ еколог≥чноњ експертизи Ї обов'¤зковими дл¤
виконанн¤. ѕриймаючи р≥шенн¤ щодо  подальшоњ  реал≥зац≥њ  об'Їкт≥в
еколог≥чноњ експертизи, висновки державноњ еколог≥чноњ  експертизи
враховуютьс¤ нар≥вн≥ з ≥ншими видами державних експертиз.
     ¬исновки громадськоњ та ≥ншоњ  еколог≥чноњ  експертизи  мають
рекомендац≥йний характер ≥ можуть бути  врахован≥  при  проведенн≥
державноњ еколог≥чноњ  експертизи,  а  також  при прийн¤тт≥ р≥шень
щодо подальшоњ реал≥зац≥њ об'Їкта еколог≥чноњ експертизи.

     —татт¤ 13. ƒержавна еколог≥чна експертиза

     ƒержавна еколог≥чна експертиза  орган≥зуЇтьс¤  ≥  проводитьс¤
еколого-експертними  п≥дрозд≥лами,  спец≥ал≥зованими   установами,
орган≥зац≥¤ми  або  спец≥ально  створюваними  ком≥с≥¤ми спец≥ально
уповноваженого  центрального  органу  виконавчоњ  влади  з  питань
еколог≥њ   та  природних  ресурс≥в,  його  орган≥в  на  м≥сц¤х  ≥з
залученн¤м  ≥нших  орган≥в  державноњ  виконавчоњ влади. ( „астина
перша статт≥ 13 ≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з «аконом N 1642-III
( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
     ƒо  проведенн¤  державноњ  еколог≥чноњ  експертизи  можуть  у
встановленому  пор¤дку  залучатис¤    фах≥вц≥    ≥нших    установ,
орган≥зац≥й  ≥  п≥дприЇмств,  а   також    експерти    м≥жнародних
орган≥зац≥й.
     «д≥йсненн¤ державноњ еколог≥чноњ  експертизи  Ї  обов'¤зковим
дл¤  вид≥в  д≥¤льност≥  та  об'Їкт≥в,  що  становл¤ть    п≥двищену
еколог≥чну небезпеку. ѕерел≥к вид≥в  д≥¤льност≥  та  об'Їкт≥в,  що
становл¤ть  п≥двищену   еколог≥чну    небезпеку,    встановлюЇтьс¤
 аб≥нетом     ћ≥н≥стр≥в    ”крањни    за    поданн¤м    спец≥ально
уповноваженого  центрального  органу  виконавчоњ  влади  з  питань
еколог≥њ   та   природних  ресурс≥в  ≥  спец≥ально  уповноваженого
центрального органу виконавчоњ влади з питань охорони здоров'¤.
     ѕроведенн¤  додаткових  державних    еколог≥чних    експертиз
зд≥йснюЇтьс¤  за  ≥н≥ц≥ативою  за≥нтересованих  ос≥б  на  п≥дстав≥
договору  про  наданн¤  еколого-експертних  послуг або за р≥шенн¤м
 аб≥нету ћ≥н≥стр≥в  ”крањни,  ”р¤ду  јвтономноњ  –еспубл≥ки   рим,
м≥сцевих –ад  чи њх виконавчих ком≥тет≥в.

     —татт¤ 14. ќб'Їкти державноњ еколог≥чноњ експертизи

     ƒержавн≥й еколог≥чн≥й експертиз≥ п≥дл¤гають:
     1) державн≥ ≥нвестиц≥йн≥ програми, проекти  схем  розвитку  ≥
розм≥щенн¤ продуктивних сил, розвитку  окремих  галузей  народного
господарства;
     2)  проекти  генеральних  план≥в  населених  пункт≥в,    схем
районного плануванн¤, схем генеральних план≥в промислових  вузл≥в,
схем розм≥щенн¤ п≥дприЇмств у промислових вузлах ≥  районах,  схем
упор¤дкуванн¤  промисловоњ  забудови,    ≥нша    передпланова    ≥
передпроектна документац≥¤;
     3) ≥нвестиц≥йн≥ проекти, техн≥ко-економ≥чн≥  обгрунтуванн¤  ≥
розрахунки, проекти ≥  робоч≥  проекти  на  буд≥вництво  нових  та
розширенн¤,  реконструкц≥ю,    техн≥чне    переозброЇнн¤    д≥ючих
п≥дприЇмств;  документац≥¤  по  перепроф≥люванню,  консервац≥њ  та
л≥кв≥дац≥њ д≥ючих п≥дприЇмств, окремих цех≥в, виробництв та  ≥нших
промислових  ≥  господарських  об'Їкт≥в,  ¤к≥  можуть    негативно
впливати на стан навколишнього природного середовища, в тому числ≥
в≥йськового та оборонного призначенн¤;
     4) проекти законодавчих та ≥нших  нормативно-правових  акт≥в,
що регулюють в≥дносини в галуз≥ забезпеченн¤ еколог≥чноњ  (в  тому
числ≥  рад≥ац≥йноњ)  безпеки,  охорони  навколишнього   природного
середовища ≥ використанн¤ природних ресурс≥в, д≥¤льност≥, що  може
негативно  впливати  на  стан навколишнього природного середовища;
( ѕункт 4 частини першоњ статт≥ 14 ≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з
«аконом N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
     5) документац≥¤ по впровадженню  новоњ  техн≥ки,  технолог≥й,
матер≥ал≥в ≥ речовин  (у  тому  числ≥  тих,  що  закуповуютьс¤  за
кордоном), ¤к≥ можуть створити  потенц≥йну  загрозу  навколишньому
природному  середовищу.  (  ѕункт  5  частини  першоњ статт≥ 14 ≥з
зм≥нами,  внесеними  зг≥дно  ≥з «аконом N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д
06.04.2000 )
     ¬≥дпов≥дно  до  р≥шень   аб≥нету  ћ≥н≥стр≥в  ”крањни,   ”р¤ду
јвтономноњ   –еспубл≥ки    рим,  м≥сцевих  –ад  чи  њх  виконавчих
ком≥тет≥в   державн≥й   еколог≥чн≥й  експертиз≥  можуть  п≥дл¤гати
еколог≥чн≥  ситуац≥њ,  що  склалис¤  в окремих населених пунктах ≥
рег≥онах,  а  також  д≥юч≥  об'Їкти  та  комплекси,  в  тому числ≥
в≥йськового та оборонного призначенн¤, що мають значний негативний
вплив на стан навколишнього природного середовища. ( „астина друга
статт≥  14  ≥з  зм≥нами,  внесеними  зг≥дно  ≥з «аконом N 1642-III
( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )

     —татт¤ 15.  —пец≥альн≥  вимоги  до документац≥њ на об'Їкти
                 державноњ еколог≥чноњ експертизи

     ¬ документац≥њ на об'Їкти  державноњ  еколог≥чноњ  експертизи
повинн≥ передбачатис¤:
     1) комплексна еколого-економ≥чна оц≥нка  впливу  запланованоњ
чи  зд≥йснюваноњ  д≥¤льност≥  на  стан  навколишнього   природного
середовища,  використанн¤  ≥  в≥дтворенн¤   природних    ресурс≥в,
оформлена  у вигл¤д≥ окремого тому (книги, розд≥лу) документац≥њ ≥
«а¤ви про еколог≥чн≥ насл≥дки д≥¤льност≥; ( ѕункт 1 частини першоњ
статт≥  15  ≥з  зм≥нами,  внесеними  зг≥дно  ≥з «аконом N 1642-III
( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
     2)   обгрунтуванн¤    впровадженн¤    сучасних,    досконалих
нематер≥ало- ≥ неенергоЇмних, мало- ≥  безв≥дх≥дних  технолог≥чних
процес≥в;
     3)  забезпеченн¤  комплексноњ   переробки,    утил≥зац≥њ    ≥
ефективного використанн¤ в≥дход≥в виробництва;
     4)  заходи  щодо  економ≥њ  водних  ресурс≥в,    забезпеченн¤
ефективноњ очистки вс≥х вид≥в ст≥чних вод, а також њх використанн¤
дл¤ техн≥чних потреб без скиданн¤ цих вод у  природн≥  водотоки  ≥
водойми;
     5)  д≥Їв≥сть  ≥  досконал≥сть  передбачуваних  заход≥в   щодо
охорони атмосферного пов≥тр¤ в≥д забрудненн¤;
     6) забезпеченн¤ збереженн¤, охорони  ≥  в≥дтворенн¤  об'Їкт≥в
рослинного ≥ тваринного св≥ту та природно-запов≥дного фонду;
     7) забезпеченн¤ захисту населенн¤ ≥ навколишнього  природного
середовища в≥д шк≥дливого впливу антропогенних ф≥зичних,  х≥м≥чних
та б≥олог≥чних фактор≥в.
     ƒокументац≥¤, що подаЇтьс¤ на об'Їкти  державноњ  еколог≥чноњ
експертизи, повинна  бути  у  встановленому  пор¤дку  погоджена  з
за≥нтересованими органами та м≥стити  оц≥нку  можливих  соц≥альних
насл≥дк≥в.
     «амовники  державноњ  еколог≥чноњ   експертизи    зобов'¤зан≥
п≥дготувати «а¤ву про еколог≥чн≥ насл≥дки д≥¤льност≥ та матер≥али,
на ¤ких вона грунтуЇтьс¤.

     —татт¤ 16. √ромадська еколог≥чна експертиза

     √ромадська  еколог≥чна  експертиза  може   зд≥йснюватис¤    в
будь-¤к≥й   сфер≥    д≥¤льност≥,    що    потребуЇ    еколог≥чного
обгрунтуванн¤, за ≥н≥ц≥ативою  громадських  орган≥зац≥й  чи  ≥нших
громадських формувань.
     √ромадська еколог≥чна експертиза може зд≥йснюватис¤ одночасно
з  державною  еколог≥чною  експертизою   шл¤хом    створенн¤    на
добров≥льних засадах тимчасових або  пост≥йних  еколого-експертних
колектив≥в громадських орган≥зац≥й чи ≥нших громадських формувань.

     —татт¤ 17. ≤нш≥ еколог≥чн≥ експертизи

     ≤нш≥  еколог≥чн≥  експертизи    можуть    зд≥йснюватис¤    за
≥н≥ц≥ативою  за≥нтересованих  юридичних  ≥  ф≥зичних    ос≥б    на
догов≥рн≥й основ≥ ≥з спец≥ал≥зованими еколого-експертними органами
≥ формуванн¤ми.
     ѕрим≥рний  догов≥р  про  наданн¤  еколого-експертних   послуг
затверджуЇтьс¤   спец≥ально   уповноваженим   центральним  органом
виконавчоњ влади  з  питань  еколог≥њ  та  природних ресурс≥в.

                         – о з д ≥ л III

              ƒ≈–∆ј¬Ќ≈ –≈√”Ћё¬јЌЌя “ј ”ѕ–ј¬Ћ≤ЌЌя ¬ √јЋ”«≤
                         ≈ ќЋќ√≤„Ќќѓ ≈ —ѕ≈–“»«»

     —татт¤ 18.   омпетенц≥¤ ¬ерховноњ –ади  ”крањни  в  галуз≥
                 еколог≥чноњ експертизи

     ƒо  в≥данн¤  ¬ерховноњ  –ади  ”крањни  в  галуз≥  еколог≥чноњ
експертизи належить:
     1) законодавче  регулюванн¤  в≥дносин  у  галуз≥  еколог≥чноњ
експертизи;
     2)  визначенн¤  основних  принцип≥в  ≥  пор¤дку    зд≥йсненн¤
державноњ, громадськоњ та ≥нших еколог≥чних експертиз;
     3) вир≥шенн¤ ≥нших питань у галуз≥ еколог≥чноњ експертизи.

     —татт¤ 19.  омпетенц≥¤ ¬ерховноњ –ади јвтономноњ –еспубл≥ки
                 рим у галуз≥ еколог≥чноњ експертизи

     ƒо  в≥данн¤  ¬ерховноњ  –ади  јвтономноњ  –еспубл≥ки   рим  у
пор¤дку, встановленому цим «аконом та ≥ншими актами законодавства,
належить:
     1) координац≥¤  д≥¤льност≥ суб'Їкт≥в еколог≥чноњ експертизи;
     2)  зд≥йсненн¤  контролю  за  дотриманн¤м  законодавства  про
еколог≥чну експертизу;
     3) вир≥шенн¤ ≥нших питань у галуз≥ еколог≥чноњ  експертизи  у
межах своЇњ компетенц≥њ.

     —татт¤ 20. ќргани державного управл≥нн¤ в галуз≥ еколог≥чноњ
                експертизи

     ƒержавне управл≥нн¤    в    галуз≥   еколог≥чноњ   експертизи
зд≥йснюють  аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни,  ”р¤д јвтономноњ  –еспубл≥ки
 рим,  м≥сцев≥ –ади, органи виконавчоњ влади на м≥сц¤х, спец≥ально
уповноважений центральний орган виконавчоњ влади з питань еколог≥њ
та  природних  ресурс≥в  ¤к  спец≥ально  уповноважений орган у ц≥й
галуз≥ ≥ його органи на м≥сц¤х та ≥нш≥ органи державноњ виконавчоњ
влади в≥дпов≥дно до законодавства ”крањни. ( —татт¤ 20 ≥з зм≥нами,
внесеними   зг≥дно   ≥з   «аконом   N   1642-III   (   1642-14   )
в≥д 06.04.2000 )

     —татт¤ 21.  омпетенц≥¤  аб≥нету ћ≥н≥стр≥в ”крањни в галуз≥
                еколог≥чноњ експертизи

      аб≥нет ћ≥н≥стр≥в ”крањни в галуз≥ еколог≥чноњ експертизи:
     1)  призначаЇ  проведенн¤  державноњ  еколог≥чноњ  експертизи
еколог≥чних  ситуац≥й  та д≥ючих об'Їкт≥в ≥ комплекс≥в, негативний
вплив ¤ких на стан навколишнього природного середовища поширюЇтьс¤
або може поширюватис¤ за меж≥ одн≥Їњ област≥ чи за меж≥ јвтономноњ
–еспубл≥ки  рим;
     2)  призначаЇ  проведенн¤  додатковоњ  державноњ  еколог≥чноњ
експертизи зазначених у пункт≥ 1 ц≥Їњ статт≥ об'Їкт≥в  еколог≥чноњ
експертизи;
     3)  визначаЇ  пор¤док  передач≥  документац≥њ  на    державну
еколог≥чну експертизу;
     4)  затверджуЇ  перел≥к  вид≥в  д≥¤льност≥  та  об'Їкт≥в,  що
становл¤ть п≥двищену еколог≥чну небезпеку;
     5) зд≥йснюЇ й ≥нш≥ функц≥њ в галуз≥ еколог≥чноњ експертизи  в
межах своЇњ компетенц≥њ.

     —татт¤ 22.   омпетенц≥¤ ”р¤ду јвтономноњ –еспубл≥ки  рим у
                 галуз≥ еколог≥чноњ експертизи

     ”р¤д јвтономноњ –еспубл≥ки  рим у пор¤дку, встановленому  цим
«аконом та ≥ншими законодавчими актами:
     1)  приймаЇ  р≥шенн¤  про  проведенн¤  державноњ  еколог≥чноњ
експертизи  еколог≥чних  ситуац≥й та д≥ючих об'Їкт≥в ≥ комплекс≥в,
негативний  вплив ¤ких на стан навколишнього природного середовища
поширюЇтьс¤ за меж≥ одного району;
     2)  призначаЇ  проведенн¤  додатковоњ  державноњ  еколог≥чноњ
експертизи зазначених у пункт≥ 1 ц≥Їњ статт≥ об'Їкт≥в  еколог≥чноњ
експертизи;
     3) вир≥шуЇ ≥нш≥ питанн¤ у  галуз≥  еколог≥чноњ  експертизи  в
межах своЇњ компетенц≥њ.

     —татт¤ 23.   омпетенц≥¤  м≥сцевих –ад  у
                 галуз≥ еколог≥чноњ експертизи

     ћ≥сцев≥   –ади  в  межах  в≥дпов≥дноњ  територ≥њ  у  пор¤дку,
встановленому цим «аконом та ≥ншими законодавчими актами:
     1)  приймають  р≥шенн¤  ≥  орган≥зують  у  раз≥  необх≥дност≥
проведенн¤ еколог≥чноњ експертизи;
     2) визначають  граничн≥  розм≥ри  в≥драхувань  на  проведенн¤
еколог≥чних експертиз з в≥дпов≥дних позабюджетних  фонд≥в  охорони
навколишнього природного середовища;
     3) координують д≥¤льн≥сть суб'Їкт≥в еколог≥чноњ  експертизи;
     4) спри¤ють ≥нформуванню населенн¤ про результати еколог≥чних
експертиз;
     5) зд≥йснюють контроль за дотриманн¤м вимог законодавства про
еколог≥чну експертизу;
     6) вир≥шують ≥нш≥ питанн¤ у галуз≥ еколог≥чноњ  експертизи  в
межах своЇњ компетенц≥њ.
     ќкрем≥  повноваженн¤  щодо  регулюванн¤  в≥дносин  у   галуз≥
еколог≥чноњ   експертизи  м≥сцев≥  –ади  можуть  делегувати  своњм
виконавчим ком≥тетам.

     —татт¤ 24.  омпетенц≥¤ спец≥ально уповноваженого 
                центрального органу  виконавчоњ влади  з  питань  
                еколог≥њ  та  природних ресурс≥в
                 в галуз≥  еколог≥чноњ експертизи

     ƒо  в≥данн¤  спец≥ально  уповноваженого  центрального  органу
виконавчоњ  влади  з  питань еколог≥њ та природних ресурс≥в ≥ його
орган≥в на м≥сц¤х належить:
     1) зд≥йсненн¤ державноњ еколог≥чноњ експертизи, в тому  числ≥
додатковоњ;
     2) затвердженн¤ у встановленому пор¤дку  нормативно-техн≥чних
та  ≥нструктивно-методичних  документ≥в  у   галуз≥    еколог≥чноњ
експертизи;
     3) формуванн¤ системи ≥ структури  експертних  п≥дрозд≥л≥в  у
склад≥ ћ≥н≥стерства та його орган≥в на м≥сц¤х;
     4) створенн¤ у встановленому пор¤дку спец≥ал≥зованих  установ
≥  орган≥зац≥й,  необх≥дних  дл¤  науково-техн≥чного  забезпеченн¤
державноњ еколог≥чноњ експертизи;
     5) залученн¤ спец≥ал≥ст≥в ≥ науковц≥в до проведенн¤ державноњ
еколог≥чноњ експертизи;
     6) зд≥йсненн¤ заход≥в  щодо  забезпеченн¤  еколого-експертних
п≥дрозд≥л≥в,  установ    ≥    орган≥зац≥й    висококвал≥ф≥кованими
фах≥вц¤ми, вдосконаленн¤ експертноњ  д≥¤льност≥,  форм  ≥  метод≥в
еколого-експертного  анал≥зу  та  оц≥нки   об'Їкт≥в    еколог≥чноњ
експертизи;
     7)  координац≥¤  еколого-експертноњ  д≥¤льност≥,   зд≥йсненн¤
методичного кер≥вництва з питань проведенн¤ еколог≥чноњ експертизи
незалежно в≥д њњ форм;
     8) узагальненн¤ практики проведенн¤  еколог≥чноњ  експертизи,
застосуванн¤ нов≥тн≥х форм ≥ метод≥в  еколого-експертного  анал≥зу
та оц≥нки;
     9) зд≥йсненн¤ ≥нших функц≥й у галуз≥  еколог≥чноњ  експертизи
в≥дпов≥дно до законодавства ”крањни.

     —татт¤ 25.   омпетенц≥¤ статутних орган≥в об'Їднань громад¤н
                 та ≥нших громадських формувань у галуз≥
                 еколог≥чноњ експертизи

      омпетенц≥¤ статутних орган≥в  об'Їднань  громад¤н  та  ≥нших
громадських формувань у галуз≥ еколог≥чноњ експертизи визначаЇтьс¤
њх статутними документами в≥дпов≥дно до законодавства ”крањни.

     —татт¤ 26. ≈кспертн≥ та консультативн≥ ради еколог≥чноњ
                експертизи

     ≈кспертн≥  та  консультативн≥  ради  еколог≥чноњ   експертизи
можуть  утворюватис¤  на  добров≥льних  засадах   при    державних
еколого-експертних  органах,  об'Їднанн¤х  громад¤н    та    ≥нших
формуванн¤х  з  прац≥вник≥в  науково-досл≥дних  установ,    вуз≥в,
висококвал≥ф≥кованих     спец≥ал≥ст≥в - практик≥в        народного
господарства,  представник≥в  громадськост≥  та  засоб≥в   масовоњ
≥нформац≥њ.
     “ипове  положенн¤  про  експертн≥  та  консультативн≥    ради
еколог≥чноњ  експертизи  затверджуЇтьс¤  спец≥ально  уповноваженим
центральним   органом   виконавчоњ  влади  з  питань  еколог≥њ  та
природних ресурс≥в.

                          – о з д ≥ л IV

                —“ј“”— ≈ —ѕ≈–“ј ≈ ќЋќ√≤„Ќќѓ ≈ —ѕ≈–“»«»

     —татт¤ 27. ≈ксперт еколог≥чноњ експертизи

     ≈кспертом еколог≥чноњ експертизи може бути  спец≥ал≥ст,  ¤кий
маЇ  вищу  осв≥ту,  в≥дпов≥дну  спец≥альн≥сть,   квал≥ф≥кац≥ю    ≥
профес≥йн≥ знанн¤, волод≥Ї навичками анал≥зу експертноњ ≥нформац≥њ
≥ методикою еколого-експертноњ  оц≥нки,  а  також  маЇ  практичний
досв≥д у в≥дпов≥дн≥й галуз≥ не менше трьох рок≥в.

     —татт¤ 28. ѕрава експерта державноњ еколог≥чноњ експертизи

     ≈ксперт державноњ еколог≥чноњ експертизи маЇ право:
     1)  одержувати  на  свою  вимогу  в≥домост≥  та    матер≥али,
необх≥дн≥ дл¤ проведенн¤ еколог≥чноњ експертизи;
     2) ставити  питанн¤  про  в≥дхиленн¤  поданих  на  еколог≥чну
експертизу    матер≥ал≥в,    ¤к≥    не    в≥дпов≥дають     вимогам
природоохоронного  законодавства,   еколог≥чним    стандартам    ≥
нормативам та  врахуванн¤  ¤ких  потребуЇ  додаткових  досл≥джень,
пошукових роб≥т чи вид≥ленн¤ додаткових кап≥таловкладень;
     3) вносити пропозиц≥њ про залученн¤ до проведенн¤ еколог≥чноњ
експертизи висококвал≥ф≥кованих спец≥ал≥ст≥в, науковц≥в, створенн¤
належноњ матер≥ально-техн≥чноњ та ≥нформац≥йноњ бази;
     4) на викладенн¤ особистоњ думки  щодо  висновк≥в  проведеноњ
еколог≥чноњ експертизи.

     —татт¤ 29. ќбов'¤зки експерта еколог≥чноњ експертизи

     ≈ксперт еколог≥чноњ експертизи зобов'¤заний:
     1) дотримувати встановлених  строк≥в  та  пор¤дку  зд≥йсненн¤
еколог≥чноњ експертизи, норм ≥  вимог  законодавства  про  охорону
навколишнього природного середовища,  рац≥ональне  використанн¤  ≥
в≥дтворенн¤ природних ресурс≥в, забезпеченн¤ еколог≥чноњ безпеки;
     2) забезпечувати всеб≥чне, комплексне, об'Їктивне,  ¤к≥сне  ≥
ефективне проведенн¤ еколог≥чноњ експертизи;
     3) своЇчасно готувати обгрунтован≥ та  об'Їктивн≥  висновки;
     4) обгрунтовувати пропозиц≥њ про поверненн¤  документац≥њ  на
об'Їкти еколог≥чноњ експертизи на доопрацюванн¤;
     5) вносити в≥дпов≥дн≥ пропозиц≥њ щодо  вдосконаленн¤  форм  ≥
метод≥в проведенн¤ еколог≥чноњ експертизи;
     6)    за¤вл¤ти    самов≥дв≥д    за    на¤вност≥     особистоњ
за≥нтересованост≥ щодо конкретного об'Їкта еколог≥чноњ експертизи.

     —татт¤ 30. √арант≥њ незалежност≥ експерта еколог≥чноњ
                експертизи

     Ќезалежн≥сть експерта еколог≥чноњ експертизи забезпечуЇтьс¤:
     1)  проведенн¤м  еколог≥чноњ  експертизи   у    встановленому
законодавством пор¤дку;
     2) виконанн¤м еколого-експертних функц≥й в≥дпов≥дно до  вимог
законодавства незалежно в≥д розпор¤джень посадових ос≥б  державних
орган≥в, об'Їднань громад¤н та ≥нших формувань;
     3) свободою вибору форм ≥ метод≥в еколого-експертного анал≥зу
≥ оц≥нки  та  викладенн¤  особистоњ  думки  з  питань  проведеного
анал≥зу;
     4) забороною втручатис¤ будь-кому  в  проведенн¤  еколог≥чноњ
експертизи,  за  вин¤тком  випадк≥в  порушенн¤  експертом    вимог
законодавства;
     5)  захистом  порушених  прав  експерта    у    встановленому
законодавством пор¤дку.


                          – о з д ≥ л V

       ѕ–ј¬ј “ј ќЅќ¬'я« » «јћќ¬Ќ» ≤¬ ≈ ќЋќ√≤„Ќќѓ ≈ —ѕ≈–“»«»

     —татт¤ 31. ѕрава замовник≥в еколог≥чноњ експертизи

     «амовники еколог≥чноњ експертизи мають право:
     1)  порушувати   в≥дпов≥дн≥    клопотанн¤    та    одержувати
консультац≥њ;
     2) надавати суб'Їктам еколог≥чноњ експертизи письмов≥ чи усн≥
по¤сненн¤,  зауваженн¤,  пропозиц≥њ  щодо  об'Їкт≥в    еколог≥чноњ
експертизи чи з окремих њх р≥шень та обгрунтувань;
     3) знайомитис¤ з висновками еколог≥чноњ експертизи;
     4)  клопотати  про    проведенн¤    додатковоњ    еколог≥чноњ
експертизи;
     5)  одержувати  ≥нформац≥ю  про  х≥д  проведенн¤  еколог≥чноњ
експертизи;
     6) зд≥йснювати й ≥нш≥ функц≥њ в галуз≥ еколог≥чноњ експертизи
в пор¤дку, встановленому законодавством.

     —татт¤ 32. ќбов'¤зки замовник≥в еколог≥чноњ експертизи

     «амовники еколог≥чноњ експертизи зобов'¤зан≥:
     1) подавати на еколог≥чну експертизу необх≥дн≥  матер≥али  на
об'Їкти еколог≥чноњ експертизи ≥ висновки щодо попередньоњ  оц≥нки
њх  впливу  на навколишнЇ природне середовище; ( ѕункт 1 статт≥ 32
≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з «аконом N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д
06.04.2000 )
     2) спри¤ти суб'Їктам еколог≥чноњ експертизи в об'Їктивному  ≥
комплексному  розгл¤д≥  об'Їкт≥в  еколог≥чноњ  експертизи  та   њх
науково обгрунтован≥й оц≥нц≥;
     3)  надавати  суб'Їктам  еколог≥чноњ  експертизи    необх≥дн≥
додатков≥ в≥домост≥ та матер≥али;
     4) своЇчасно вносити до документац≥њ на  об'Їкти  еколог≥чноњ
експертизи  необх≥дн≥  корективи  ≥  зм≥ни,  що   не    потребують
конструктивних  досл≥джень  ≥  розрахунк≥в,  оплачувати   виконан≥
еколого-експертн≥ роботи зг≥дно з договорами;
     5) виконувати вимоги висновк≥в еколог≥чноњ  експертизи;
     6)  вир≥шувати  ≥нш≥  питанн¤  в≥дпов≥дно  до   законодавства
”крањни.

                          – о з д ≥ л VI

              ѕќ–яƒќ  ѕ–ќ¬≈ƒ≈ЌЌя ≈ ќЋќ√≤„Ќќѓ ≈ —ѕ≈–“»«»

     —татт¤ 33. ѕроцедура проведенн¤ еколог≥чноњ експертизи

     ѕроцедура  проведенн¤  еколог≥чноњ   експертизи    передбачаЇ
вир≥шенн¤ еколого-експертними  органами  чи  формуванн¤ми  завдань
експертного досл≥дженн¤ ≥ оц≥нку об'Їкт≥в еколог≥чноњ  експертизи,
п≥дготовку   обгрунтованого    об'Їктивного    еколого-експертного
висновку.
     ѕроцедура проведенн¤ еколог≥чноњ експертизи передбачаЇ:
     1) перев≥рку на¤вност≥ та  повноти  необх≥дних  матер≥ал≥в  ≥
рекв≥зит≥в  на  об'Їкти  еколог≥чноњ  експертизи   та    створенн¤
еколого-експертних  ком≥с≥й    (груп)    в≥дпов≥дно    до    вимог
законодавства (п≥дготовча стад≥¤);
     2) анал≥тичне опрацюванн¤ матер≥ал≥в еколог≥чноњ  експертизи,
в раз≥ необх≥дност≥ натурн≥ обстеженн¤ ≥ проведенн¤ на  њх  основ≥
пор≥вн¤льного  анал≥зу  ≥  часткових  оц≥нок  ступен¤  еколог≥чноњ
безпеки,  достатност≥  та  ефективност≥  еколог≥чних  обгрунтувань
д≥¤льност≥ об'Їкт≥в еколог≥чноњ експертизи (основна стад≥¤);
     3)  узагальненн¤  окремих  експертних  досл≥джень   одержаноњ
≥нформац≥њ та насл≥дк≥в д≥¤льност≥ об'Їкт≥в експертизи, п≥дготовку
висновку еколог≥чноњ експертизи та  поданн¤  його  за≥нтересованим
органам ≥ особам (заключна стад≥¤).

     —татт¤ 34. ”мови ≥ п≥дстави проведенн¤ державноњ
                еколог≥чноњ експертизи

     ƒержавна еколог≥чна експертиза проводитьс¤ у раз≥:
     1)  на¤вноњ  або  можливоњ  потенц≥йноњ  небезпеки   об'Їкт≥в
еколог≥чноњ  експертизи  дл¤  навколишнього природного середовища;
( ѕункт 1 частини першоњ статт≥ 34 ≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з
«аконом N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
     2)  прийн¤тт¤  в≥дпов≥дного  р≥шенн¤    аб≥нетом    ћ≥н≥стр≥в
”крањни,  ”р¤дом  јвтономноњ  –еспубл≥ки   рим,  м≥сцевими  –адами
чи  њх  виконавчими  ком≥тетами, судом та правоохоронними органами
в≥дпов≥дно до законодавства;
     3) обумовленост≥ загальнодержавними еколог≥чними ≥нтересами.
     ƒержавна еколог≥чна експертиза вид≥в д≥¤льност≥ та  об'Їкт≥в,
що становл¤ть п≥двищену еколог≥чну  небезпеку,  проводитьс¤  п≥сл¤
оголошенн¤ замовником через засоби масовоњ  ≥нформац≥њ  «а¤ви  про
еколог≥чн≥  насл≥дки  д≥¤льност≥  ≥  поданн¤    еколого-експертним
органам комплекту документ≥в з  обгрунтуванн¤м  оц≥нки  впливу  на
навколишнЇ природне середовище.
     ѕор¤док  передач≥  документац≥њ  на    державну    еколог≥чну
експертизу визначаЇтьс¤  аб≥нетом ћ≥н≥стр≥в ”крањни.

     —татт¤ 35. «а¤ва про еколог≥чн≥ насл≥дки д≥¤льност≥

     «а¤ва про  еколог≥чн≥  насл≥дки  д≥¤льност≥  повинна  м≥стити
в≥домост≥  про  мету  ≥  засоби  зд≥йсненн¤  д≥¤льност≥,   суттЇв≥
фактори, що впливають чи можуть  впливати  на  стан  навколишнього
природного  середовища  з  урахуванн¤м   можливих    екстремальних
ситуац≥й, к≥льк≥сн≥ та ¤к≥сн≥ показники оц≥нки р≥вн≥в еколог≥чного
ризику  такоњ  д≥¤льност≥,  заходи,  що   гарантують    зд≥йсненн¤
д≥¤льност≥ в≥дпов≥дно до еколог≥чних стандарт≥в ≥  норматив≥в,  та
зобов'¤занн¤ замовника еколог≥чноњ  експертизи  щодо  забезпеченн¤
вимог еколог≥чноњ безпеки при зд≥йсненн≥ д≥¤льност≥.

     —татт¤ 36. ¬имоги до матер≥ал≥в оц≥нки впливу на
                навколишнЇ природне середовище

     ” матер≥алах оц≥нки впливу на навколишнЇ природне  середовище
запланованоњ  чи  зд≥йснюваноњ  д≥¤льност≥   обгрунтовуютьс¤    њњ
доц≥льн≥сть та способи реал≥зац≥њ, можлив≥ альтернативн≥  вар≥анти
р≥шень, характеристика стану навколишнього  природного  середовища
територ≥њ,  види  та  р≥вн≥  впливу  на  нього  в  нормальних    ≥
екстремальних  умовах,  можлив≥  зм≥ни  його    ¤к≥сного    стану,
еколого-економ≥чн≥  насл≥дки  д≥¤льност≥,  заходи  щодо  зменшенн¤
р≥вн¤  еколог≥чного  ризику  ≥  забезпеченн¤  вимог    еколог≥чноњ
безпеки.

     —татт¤ 37. Ўл¤хи проведенн¤ державноњ еколог≥чноњ експертизи

     ƒержавна еколог≥чна експертиза проводитьс¤ шл¤хом:
     1) анал≥зу ≥ оц≥нки об'Їкт≥в еколог≥чноњ експертизи - групами
спец≥ал≥ст≥в  еколого-експертних  п≥дрозд≥л≥в  чи  спец≥ал≥зованих
установ    ≥   орган≥зац≥й   орган≥в   спец≥ально   уповноваженого
центрального   органу   виконавчоњ  влади  з  питань  еколог≥њ  та
природних  ресурс≥в;  (  ѕункт  1  статт≥ 37 ≥з зм≥нами, внесеними
зг≥дно ≥з «аконом N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
     2)  еколого-експертних  досл≥джень    ≥    оц≥нки    об'Їкт≥в
еколог≥чноњ експертизи  -  спец≥ально  створюваними  ком≥с≥¤ми  ≥з
залученн¤м фах≥вц≥в - практик≥в та  науковц≥в  ≥нших  п≥дприЇмств,
установ ≥ орган≥зац≥й;
     3)  створенн¤  спец≥ально  уповноваженим  центральним органом
виконавчоњ влади з питань еколог≥њ та природних ресурс≥в сп≥льно з
≥ншими органами державноњ виконавчоњ влади м≥жгалузевих експертних
ком≥с≥й;
     4) залученн¤  на  догов≥рних  засадах  ≥нших  спец≥ал≥зованих
орган≥зац≥й дл¤ попереднього експертного  розгл¤ду  та  п≥дготовки
в≥дпов≥дних пропозиц≥й.

     —татт¤ 38. —троки проведенн¤ державноњ еколог≥чноњ
                експертизи

     √раничн≥ строки проведенн¤ державноњ  еколог≥чноњ  експертизи
об'Їкт≥в:
     1)  групами  спец≥ал≥ст≥в  еколого-експертних    п≥дрозд≥л≥в,
установ  чи  орган≥зац≥й  спец≥ально  уповноваженого  центрального
органу  виконавчоњ влади з питань еколог≥њ та природних ресурс≥в -
до 45 календарних дн≥в з продовженн¤м у раз≥ потреби до 60 дн≥в, а
у  вин¤ткових  випадках, залежно в≥д складност≥ проблеми, - до 120
дн≥в;
     2) спец≥ально  створеними  м≥жгалузевими  еколого-експертними
ком≥с≥¤ми  чи  ≥ншими  спец≥ал≥зованими  орган≥зац≥¤ми  -  до   90
календарних дн≥в;
     3) за доопрацьованими  матер≥алами  в≥дпов≥дно  до  висновк≥в
попередньоњ еколог≥чноњ експертизи - до 30 календарних дн≥в.
     ѕочатком державноњ  еколог≥чноњ  експертизи  вважаЇтьс¤  день
поданн¤ еколого-експертному органу комплекту необх≥дних матер≥ал≥в
≥  документ≥в,  а  у  раз≥    необх≥дност≥    -    ≥    додатковоњ
науково-досл≥дноњ ≥нформац≥њ з тих  питань,  що  виникли  п≥д  час
проведенн¤ експертизи.

     —татт¤ 39. ¬исновки державноњ еколог≥чноњ експертизи

     ¬исновки державноњ  еколог≥чноњ  експертизи  повинн≥  м≥стити
оц≥нку еколог≥чноњ допустимост≥ ≥ можливост≥ прийн¤тт¤ р≥шень щодо
об'Їкта еколог≥чноњ експертизи та враховувати соц≥ально-економ≥чн≥
насл≥дки.
     ѕозитивн≥ висновки  державноњ  еколог≥чноњ  експертизи  п≥сл¤
затвердженн¤   њх  спец≥ально  уповноваженим  центральним  органом
виконавчоњ  влади  з питань еколог≥њ та природних ресурс≥в чи його
органами на м≥сц¤х Ї п≥дставою дл¤ в≥дкритт¤ ф≥нансуванн¤ проект≥в
≥ програм чи д≥¤льност≥.
     –еал≥зац≥¤ проект≥в ≥ програм чи  д≥¤льност≥  без  позитивних
висновк≥в державноњ еколог≥чноњ експертизи заборон¤Їтьс¤.
     ¬  раз≥  негативноњ  оц≥нки  об'Їкт≥в  державноњ  еколог≥чноњ
експертизи  замовник  зобов'¤заний  забезпечити  њх  доопрацюванн¤
в≥дпов≥дно  до  вимог  еколого-експертного  висновку  ≥  своЇчасну
передачу матер≥ал≥в на додаткову державну еколог≥чну експертизу.

     —татт¤ 40.  —трок д≥њ висновк≥в державноњ еколог≥чноњ
                 експертизи

     ѕозитивний  висновок  державноњ  еколог≥чноњ  експертизи    Ї
д≥йсним прот¤гом трьох рок≥в в≥д дн¤ його видач≥.
     якщо за цей час не розпочато реал≥зац≥ю р≥шенн¤ щодо  об'Їкта
державноњ еколог≥чноњ експертизи, то в≥н п≥дл¤гаЇ нов≥й  державн≥й
еколог≥чн≥й експертиз≥.

     —татт¤ 41.  ќголошенн¤ «а¤ви  про  проведенн¤  громадськоњ
                 еколог≥чноњ експертизи

     «  метою  ≥нформуванн¤  населенн¤  та погодженн¤ д≥й з ≥ншими
об'Їднанн¤ми громад¤н суб'Їкти громадськоњ еколог≥чноњ  експертизи
оголошують через засоби масовоњ ≥нформац≥њ  «а¤ву  про  проведенн¤
громадськоњ еколог≥чноњ експертизи, в ¤к≥й зазначаютьс¤  в≥домост≥
про склад  громадського  еколого-експертного  формуванн¤,  перел≥к
спец≥ал≥ст≥в, залучених до участ≥ в експертиз≥, об'Їкт еколог≥чноњ
експертизи, строки њњ проведенн¤.
     «а¤ва  про  проведенн¤  громадськоњ  еколог≥чноњ   експертизи
подаЇтьс¤   до   в≥дпов≥дних   м≥сцевих   –ад,  орган≥в  державноњ
виконавчоњ влади та державноњ еколог≥чноњ експертизи.

     —татт¤ 42. ¬исновки громадськоњ еколог≥чноњ експертизи

     ¬исновки  громадськоњ  еколог≥чноњ  експертизи  можуть   бути
висв≥тлен≥ у засобах масовоњ ≥нформац≥њ  ≥  над≥слан≥  в≥дпов≥дним
–адам,  органам  виконавчоњ  влади  на  м≥сц¤х,  органам державноњ
еколог≥чноњ  експертизи, ≥ншим за≥нтересованим органам ≥ особам та
замовникам  об'Їкт≥в  еколог≥чноњ  експертизи,  стосовно ¤ких вона
проводилас¤.
     ¬исновки   громадськоњ    еколог≥чноњ    експертизи    можуть
враховуватис¤ при проведенн≥ державноњ еколог≥чноњ  експертизи,  а
також  органами,  що  приймають  р≥шенн¤  про  реал≥зац≥ю  об'Їкта
експертизи.

     —татт¤ 43. «м≥ст висновк≥в еколог≥чноњ експертизи

     ¬исновки  еколог≥чноњ  експертизи  складаютьс¤  з    вступноњ
(протокольноњ),    констатуючоњ    (описовоњ)    та      заключноњ
(оц≥ночно-узагальнюючоњ) частин.
     ” вступн≥й частин≥ м≥ст¤тьс¤  дан≥  про  орган,  що  проводив
еколог≥чну  експертизу,  склад    експерт≥в,    час    проведенн¤,
найменуванн¤ об'Їкта еколог≥чноњ  експертизи,  його  к≥льк≥сн≥  та
¤к≥сн≥  показники,  в≥домост≥  про   виконавц≥в    ≥    замовник≥в
еколог≥чноњ експертизи та про орган,  ¤кий  приймаЇ  р≥шенн¤  щодо
реал≥зац≥њ об'Їкта еколог≥чноњ експертизи.
     ” констатуюч≥й частин≥ подаЇтьс¤ коротка характеристика вид≥в
запланованоњ  чи  зд≥йснюваноњ  д≥¤льност≥,  њњ  впливу  на   стан
навколишнього  природного  середовища, ступен¤ еколог≥чного ризику
в≥дпов≥дних  заход≥в,  спр¤мованих  на нейтрал≥зац≥ю ≥ запоб≥ганн¤
цьому  впливов≥,  забезпеченн¤  вимог еколог≥чноњ безпеки, охорону
навколишнього  природного  середовища,  рац≥ональне використанн¤ ≥
в≥дтворенн¤  природних  ресурс≥в.  (  „астина  трет¤  статт≥ 43 ≥з
зм≥нами,  внесеними  зг≥дно  ≥з «аконом N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д
06.04.2000 )
     ” заключн≥й  частин≥  м≥ст¤тьс¤  узагальнена  оц≥нка  об'Їкта
еколог≥чноњ експертизи, зауваженн¤ ≥ пропозиц≥њ щодо вдосконаленн¤
обгрунтуванн¤ його еколог≥чного впливу, висновки  щодо  схваленн¤,
поверненн¤ на доопрацюванн¤  чи  в≥дхиленн¤  його  в≥д  подальшого
еколого-експертного розгл¤ду з посиланн¤м на в≥дпов≥дн≥ нормативн≥
документи  та  щодо  можливост≥  прийн¤тт¤  р≥шенн¤  про  подальшу
реал≥зац≥ю об'Їкта еколог≥чноњ експертизи.

     —татт¤ 44. ќскарженн¤ висновк≥в державноњ еколог≥чноњ
                експертизи

     ёридичн≥  особи,  за≥нтересован≥  в  спростуванн≥   висновк≥в
державноњ еколог≥чноњ експертизи або њх окремих положень,  подають
обгрунтовану   за¤ву   до   в≥дпов≥дних   –ад,  орган≥в  державноњ
виконавчоњ   влади,  державноњ  еколог≥чноњ  експертизи  та  ≥нших
орган≥в,  ¤к≥  приймали р≥шенн¤ про проведенн¤ такоњ експертизи. ¬
раз≥ в≥дмови у розгл¤д≥ за¤ви вони мають право звернутис¤ до суду.
     ¬≥дпов≥дн≥  –ади,  органи  державноњ  еколог≥чноњ експертизи,
≥нш≥   органи,  ¤к≥  приймали  р≥шенн¤  про  проведенн¤  державноњ
еколог≥чноњ  експертизи,  зобов'¤зан≥  в м≥с¤чний строк розгл¤нути
подану   за¤ву   ≥  за  на¤вност≥  п≥дстав  призначити  проведенн¤
додатковоњ   державноњ   еколог≥чноњ   експертизи   ≥з  залученн¤м
незалежних  експерт≥в.  ќскарженн¤ висновк≥в державноњ еколог≥чноњ
експертизи не припин¤Ї њх д≥њ.
     ¬исновки  додатковоњ  державноњ  еколог≥чноњ  експертизи    Ї
остаточними  дл¤  прийн¤тт¤  в≥дпов≥дним  органом  р≥шенн¤    щодо
подальшоњ реал≥зац≥њ об'Їкта еколог≥чноњ експертизи.

     —татт¤ 45.  ¬изнанн¤  висновк≥в державноњ еколог≥чноњ
                 експертизи нед≥йсними

     ¬исновки державноњ еколог≥чноњ експертизи можуть бути визнан≥
нед≥йсними в судовому пор¤дку в раз≥:
     1) порушенн¤ вимог  законодавства  про  проведенн¤  державноњ
еколог≥чноњ експертизи;
     2)  недотриманн¤  державних    сан≥тарних    норм,    правил,
г≥г≥Їн≥чних норматив≥в, буд≥вельних  норм  ≥  правил,  вимог  щодо
охорони  навколишнього   природного    середовища,    використанн¤
природних ресурс≥в та забезпеченн¤ еколог≥чноњ безпеки;
     3) неврахуванн¤  важливих  достов≥рних  в≥домостей  про  стан
еколог≥чноњ ситуац≥њ, що  склалас¤  в  район≥  (м≥сц≥)  реал≥зац≥њ
об'Їкта еколог≥чноњ експертизи, ¤кий може  негативно  впливати  на
стан  навколишнього  природного  середовища,  природних  ресурс≥в,
здоров'¤ людей;
     4) порушенн¤ прав учасник≥в еколого-експертного процесу, ¤кщо
це призвело до неправдивого висновку еколог≥чноњ експертизи.

     —татт¤ 46.  ќскарженн¤ р≥шень,  прийн¤тих на п≥дстав≥
                 висновк≥в державноњ еколог≥чноњ експертизи

     –≥шенн¤, прийн¤т≥ в≥дпов≥дними органами на п≥дстав≥ висновк≥в
державноњ  еколог≥чноњ  експертизи,    можуть    бути    оскаржен≥
за≥нтересованими юридичними особами до в≥дпов≥дних  вищих  орган≥в
прот¤гом м≥с¤ц¤ в≥д дн¤ њх прийн¤тт¤, а в раз≥ незгоди з р≥шенн¤ми
цих орган≥в -  в  судовому  пор¤дку  в≥дпов≥дно  до  законодавства
”крањни.

                         – о з д ≥ л VII

               ‘≤ЌјЌ—”¬јЌЌя ≈ ќЋќ√≤„Ќќѓ ≈ —ѕ≈–“»«»

     —татт¤ 47. ‘≥нансуванн¤ державноњ еколог≥чноњ експертизи

     ‘≥нансуванн¤ державноњ еколог≥чноњ експертизи зд≥йснюЇтьс¤ њњ
замовником.
     ƒержавн≥ еколог≥чн≥ експертизи об'Їкт≥в, що  реал≥зуютьс¤  за
рахунок  державних  кап≥таловкладень,  ф≥нансуютьс¤  за    рахунок
державного бюджету.
     ‘≥нансуванн¤  державноњ  еколог≥чноњ  експертизи  еколог≥чних
ситуац≥й та еколог≥чно небезпечних д≥ючих об'Їкт≥в  ≥  комплекс≥в,
що проводитьс¤  за  р≥шенн¤м   аб≥нету  ћ≥н≥стр≥в  ”крањни,  ”р¤ду
јвтономноњ   –еспубл≥ки    рим,  м≥сцевих  –ад  чи  њх  виконавчих
ком≥тет≥в,  зд≥йснюЇтьс¤  в≥дпов≥дно  за рахунок кошт≥в державного
бюджету,  бюджету јвтономноњ –еспубл≥ки  рим, м≥сцевих бюджет≥в, а
також   в≥дпов≥дних  позабюджетних  фонд≥в  охорони  навколишнього
природного середовища.
      ошти  на  проведенн¤  державноњ    еколог≥чноњ    експертизи
об'Їкт≥в, ¤к≥ ф≥нансуютьс¤ за рахунок њњ замовник≥в  чи  державних
кап≥таловкладень, вид≥л¤ютьс¤ в межах л≥м≥т≥в проектно-кошторисноњ
документац≥њ зг≥дно з  нормативами,  що  встановлюютьс¤   аб≥нетом
ћ≥н≥стр≥в ”крањни.

     —татт¤ 48. ‘≥нансуванн¤ ≥нших еколог≥чних експертиз

     «амовники ≥нших еколог≥чних експертиз, особи,  за≥нтересован≥
в проведенн≥ додаткових експертиз, а також п≥дприЇмства,  установи
та орган≥зац≥њ, що експлуатують еколог≥чно небезпечн≥ об'Їкти, ¤к≥
негативно впливають на стан навколишнього природного середовища  ≥
здоров'¤ людей, провод¤ть еколог≥чн≥ експертизи  за  св≥й  рахунок
зг≥дно з договорами.

     —татт¤ 49. ‘≥нансуванн¤ громадськоњ еколог≥чноњ експертизи

     ‘≥нансуванн¤ громадськоњ еколог≥чноњ експертизи  зд≥йснюЇтьс¤
за рахунок кошт≥в об'Їднань громад¤н, громадських природоохоронних
та ≥нших фонд≥в, а також ц≥льових  добров≥льних  грошових  внеск≥в
громад¤н, п≥дприЇмств, установ ≥ орган≥зац≥й.

                         – о з д ≥ л VIII

             ¬≤ƒѕќ¬≤ƒјЋ№Ќ≤—“№ «ј ѕќ–”Ў≈ЌЌя «ј ќЌќƒј¬—“¬ј
                       ѕ–ќ ≈ ќЋќ√≤„Ќ” ≈ —ѕ≈–“»«”

     —татт¤ 50. ѕравопорушенн¤ в галуз≥ еколог≥чноњ експертизи

     ѕравопорушенн¤ми в галуз≥ еколог≥чноњ експертизи Ї:
     1) порушенн¤ встановленого законодавством пор¤дку  проведенн¤
еколог≥чноњ експертизи;
     2) наданн¤  св≥домо  неправдивих  в≥домостей  про  еколог≥чн≥
насл≥дки д≥¤льност≥ об'Їкта еколог≥чноњ експертизи;
     3)  наданн¤  дозвол≥в  на  спец≥альне    природокористуванн¤;
ф≥нансуванн¤ та реал≥зац≥¤ проект≥в ≥ програм чи  д≥¤льност≥,  ¤к≥
можуть  негативно  впливати  на  стан  навколишнього    природного
середовища   без   позитивного  висновку  еколог≥чноњ  експертизи;
( ѕункт 3 частини першоњ статт≥ 50 ≥з зм≥нами, внесеними зг≥дно ≥з
«аконом N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
     4) зд≥йсненн¤    еколог≥чноњ    експертизи    неправоздатними
п≥дприЇмствами,  установами,  орган≥зац≥¤ми, об'Їднанн¤ми громад¤н
та ≥ншими формуванн¤ми;
     5) недотриманн¤ п≥д час реал≥зац≥њ об'Їкта  експертизи  вимог
щодо охорони  навколишнього  природного  середовища,  використанн¤
природних ресурс≥в та забезпеченн¤ еколог≥чноњ безпеки  в≥дпов≥дно
до висновку державноњ еколог≥чноњ експертизи;
     6) незаконне втручанн¤  будь-кого  у  проведенн¤  еколог≥чноњ
експертизи;
     7)  ухиленн¤  в≥д  наданн¤  на  законну   вимогу    державних
еколого-експертних орган≥в ≥  формувань  необх≥дних  в≥домостей  ≥
матер≥ал≥в;
     8)   п≥дготовка   св≥домо   неправдивого  висновку  державноњ
еколог≥чноњ експертизи.
     ќсоби, винн≥ в порушенн≥ законодавства в  галуз≥  еколог≥чноњ
експертизи,    прит¤гаютьс¤    в≥дпов≥дно    до    дисципл≥нарноњ,
адм≥н≥стративноњ, цив≥льноњ чи крим≥нальноњ в≥дпов≥дальност≥.
     «аконодавством ”крањни може бути встановлено в≥дпов≥дальн≥сть
≥ за ≥нш≥ правопорушенн¤ в галуз≥ еколог≥чноњ експертизи.

                          – о з д ≥ л IX

           ћ≤∆Ќј–ќƒЌ≈ —ѕ≤¬–ќЅ≤“Ќ»÷“¬ќ ¬ √јЋ”«≤ ≈ ќЋќ√≤„Ќќѓ
                           ≈ —ѕ≈–“»«»

     —татт¤ 51. ћ≥жнародне  сп≥вроб≥тництво в галуз≥ еколог≥чноњ
                експертизи

     ћ≥жнародне сп≥вроб≥тництво в  галуз≥  еколог≥чноњ  експертизи
зд≥йснюЇтьс¤ в≥дпов≥дно до м≥жнародних договор≥в.
     якщо  м≥жнародним  договором,  згода  на обов'¤зков≥сть ¤кого
надана  ¬ерховною –адою ”крањни, встановлено ≥нш≥ правила, н≥ж т≥,
що  передбачен≥  законодавством  ”крањни про охорону навколишнього
природного  середовища,  то  застосовуютьс¤  правила  м≥жнародного
договору  ”крањни. ( „астина друга статт≥ 51 ≥з зм≥нами, внесеними
зг≥дно ≥з «аконом N 1642-III ( 1642-14 ) в≥д 06.04.2000 )
     ћ≥жнародн≥ еколог≥чн≥ експертизи регламентуютьс¤ м≥жнародними
договорами.


 ѕрезидент ”крањни                                     Ћ. ”„ћј

 м.  ињв, 9 лютого 1995 року
      N 45/95-вр


[ назад ] [ вгору ]
 
Hosted by uCoz